Co se žáci naučili v hodinách výtvarné výchovy
What the students learned in art classes
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73075Identifiers
Study Information System: 130864
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Consultant
Kafková, Helena
Referee
Sedlák, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
vzdělávací program, výtvarná výchova, vzdělávací potenciál kompetence učitelky, kompetence žáka, identifikace učiva, školní praxeKeywords (English)
education program, art education, educational potential of teacher competence, student competencies, identifying curriculum, school practiceDiplomová práce má charakter výzkumného šetření, zaměřeného na rozpoznávání výtvarně vzdělávacích zisků v hodinách výtvarné výchovy uči tel i i žáky na pr imárním stupni školy. Vychází z empir ického výzkumu tvořeného třemi výzkumnými etapami , které řešily zkoumanou problematiku pomocí tř í různých metod. Na výzkumu se v jednot livých etapách podí lel i žáci čtvr tého ročníku základní školy v Praze 10, uči telé primárního stupně základních škol a ve třet í etapě byly zkoumány zápisy ve třídních knihách třetího až pátého ročníku. Výsledky ukazuj í, z jakého úhlu pohledu žáci svoj i práci vyhodnocuj í a co je pro ně v dané výtvarné hodině důleži té. U uči telů přetrvávaj í problémy s identif ikací učiva v základních kurikulár ích dokumentech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis has character of the research has focused on the recogni tion of art istic educational gains in art lessons by teachers and pupils in pr imary school . The thesis is based on empi rical research consisting of three phases of research that address the issues examined using three dif ferent methods. The research in i ts stages involved students of the fourth year of primary school in Prague 10, teachers of pr imary school level and in the thi rd stage were examined entr ies in the books of class thi rd to f if th grade. The results show how the pupi ls evaluate their work and what is best and the most important in the art lesson. There are sti ll teachers wi th problems to identi f icate the curriculum in primary cur riculum documents. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)