Co se žáci naučili v hodinách výtvarné výchovy
What the students learned in art classes
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73075Identifikátory
SIS: 130864
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Kafková, Helena
Oponent práce
Sedlák, Michal
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
1. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vzdělávací program, výtvarná výchova, vzdělávací potenciál kompetence učitelky, kompetence žáka, identifikace učiva, školní praxeKlíčová slova (anglicky)
education program, art education, educational potential of teacher competence, student competencies, identifying curriculum, school practiceDiplomová práce má charakter výzkumného šetření, zaměřeného na rozpoznávání výtvarně vzdělávacích zisků v hodinách výtvarné výchovy uči tel i i žáky na pr imárním stupni školy. Vychází z empir ického výzkumu tvořeného třemi výzkumnými etapami , které řešily zkoumanou problematiku pomocí tř í různých metod. Na výzkumu se v jednot livých etapách podí lel i žáci čtvr tého ročníku základní školy v Praze 10, uči telé primárního stupně základních škol a ve třet í etapě byly zkoumány zápisy ve třídních knihách třetího až pátého ročníku. Výsledky ukazuj í, z jakého úhlu pohledu žáci svoj i práci vyhodnocuj í a co je pro ně v dané výtvarné hodině důleži té. U uči telů přetrvávaj í problémy s identif ikací učiva v základních kurikulár ích dokumentech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis has character of the research has focused on the recogni tion of art istic educational gains in art lessons by teachers and pupils in pr imary school . The thesis is based on empi rical research consisting of three phases of research that address the issues examined using three dif ferent methods. The research in i ts stages involved students of the fourth year of primary school in Prague 10, teachers of pr imary school level and in the thi rd stage were examined entr ies in the books of class thi rd to f if th grade. The results show how the pupi ls evaluate their work and what is best and the most important in the art lesson. There are sti ll teachers wi th problems to identi f icate the curriculum in primary cur riculum documents. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)