Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 16
Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ
Interactive Whiteboard and its Possibilities of Usage in the Primary Education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mazáčová, Nataša
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Téma, které jsem si pro svou diplomovou práci vybrala, se týká využití interaktivní tabule na prvním stupni základní školy, neboť v dnešní době jde již o běžnou didaktickou techniku, se kterou jsem měla možnost ve výuce ...
The thesis examines the use of the interactive whiteboard in the lower primary schools since the interactive whiteboard is a commonly used teaching aid nowadays. Based on references to literature and an empirical study, ...
The thesis examines the use of the interactive whiteboard in the lower primary schools since the interactive whiteboard is a commonly used teaching aid nowadays. Based on references to literature and an empirical study, ...
Strategie výuky nadaných žáků na 1. stupni základní školy
Strategies of teaching gifted children at primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krčmářová, Tereza
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce si klade za cíl popsat strategie, metody a formy práce, které je efektivní ve výuce nadaných žáků na 1. stupni využít. Dále pak pozorovat jejich uplatnění v rámci integrované i segregované formy vzdělávání ...
This master thesis aims to describe the strategies, methods and forms of work, which are effective in teaching gifted pupils at primary school. Another aim is to compare the possibility of their applications in integrated ...
This master thesis aims to describe the strategies, methods and forms of work, which are effective in teaching gifted pupils at primary school. Another aim is to compare the possibility of their applications in integrated ...
Uplatnění absolventů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze oborů učitelství se zaměřením na technickou a informační výchovu nebo ICT v praxi (2001-2011)
Perceptions of teacher training graduates studying technical and information technology or ICT in practice at the Faculty of Education of Charles University in Prague (2001-2011)
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Černochová, Miroslava
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 26. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Uplatnění absolventů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze oborů učitelství se zaměřením na technickou a informační výchovu nebo ICT v praxi (2001-2011) AUTOR: Lucie Kubíková KATEDRA: Katedra technické a ...
TITTLE: Perceptions of teacher training graduates studying technical and information technology or ICT in practice at the Faculty of Education of Charles University in Prague (2001 - 2011) AUTHOR: Lucie Kubíková DEPARTMENT: ...
TITTLE: Perceptions of teacher training graduates studying technical and information technology or ICT in practice at the Faculty of Education of Charles University in Prague (2001 - 2011) AUTHOR: Lucie Kubíková DEPARTMENT: ...
Proměny vztahu učitele a žáka v historickém kontextu
Changes in the Realtionship between Teacher and Pupil in the historical Context
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Uhlířová, Jana
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cíl diplomové práce byl zvolen tak, aby sledoval a zachytil proměny vztahů dvou hlavních aktérů školy, tj. učitele a žáka. Tato proměna je však vázána na dobový kontext a vývoj školy jako instituce. Hrají zde roli i dobové ...
The goal of diploma thesis is to follow and capture the changes in the relationship of the central characters of schools, i.e. the teacher and the student. This change is however closely related to the time context and the ...
The goal of diploma thesis is to follow and capture the changes in the relationship of the central characters of schools, i.e. the teacher and the student. This change is however closely related to the time context and the ...
Komunikace a spolupráce s problémovými rodiči a rodiči s problémy
Communication and Cooperation with Difficult Parents and Parents with Difficulties
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Stará, Jana
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: V diplomové práci byla shromážděna argumentace ohledně důležitosti efektivní komunikace rodiny a školy. Práce rozebírá míru a podoby efektivní komunikace a spolupráce s problémovými rodiči a rodiči s problémy. Zaměřujete ...
The thesis analyzes the importance of communication and cooperation between family and school. Further explores the degree and forms of effective communication and cooperation with difficult parents and parents with ...
The thesis analyzes the importance of communication and cooperation between family and school. Further explores the degree and forms of effective communication and cooperation with difficult parents and parents with ...
Šikana na základních školách: řešení problému z pohledu dětí
Bullying in Basic Schools: Solving the Problem from Pupil's Point of View
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Zvírotský, Michal
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 12. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Název: Šikana na základních školách: řešení problému z pohledu dětí Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá šikanou na druhém stupni základní školy. Teoretická část se věnuje základním poznatkům o šikaně, jsou zde popsány ...
Title: Bullying in Basic Schools: Solving the Problem from Pupil's Point of View Abstract: This diploma thesis deals with bullying at primary schools. The theoretical section describes the definition of bullying, bullying ...
Title: Bullying in Basic Schools: Solving the Problem from Pupil's Point of View Abstract: This diploma thesis deals with bullying at primary schools. The theoretical section describes the definition of bullying, bullying ...
Význam asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání romských žáků
Importance of Teacher Assistant in the Inclusive Education of Romani Pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mazáčová, Nataša
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Ve své diplomové práci řeším problematiku asistenta pedagoga, který pracuje převážně s romskými dětmi. Zaměřuji se na význam této pozice v našem výchovně-vzdělávacím systému prostřednictvím inkluzivního vzdělávání. Teoretická ...
My diploma thesis deals with the role of a pedagogical assistant working mostly with gypsy children. I concentrate on the importance of this work position within our educational system with inclusive approach. The theoretical ...
My diploma thesis deals with the role of a pedagogical assistant working mostly with gypsy children. I concentrate on the importance of this work position within our educational system with inclusive approach. The theoretical ...
Postavení a vzdělávání ředitelů škol v historickém kontextu
Status and Education of Headmasters in the historical context
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Trojan, Václav
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 15. 01. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou postavení a vzdělávání ředitelů škol v historickém kontextu. V jednotlivých etapách nahlíží na vývoj ředitelské profese na našem území a současně nastiňuje obraz vývoje vzdělávání ...
This diploma thesis deals with the areas of the position and education of head teachers in the historical context. It views the development of head teaching professions on our territory in individual periods and also ...
This diploma thesis deals with the areas of the position and education of head teachers in the historical context. It views the development of head teaching professions on our territory in individual periods and also ...
Rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím projektu na 1. stupni ZŠ
Development reading literacy by project in primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wildová, Radka
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 22. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce uvádí do problematiky čtenářské gramotnosti a jejího rozvíjení v rámci projektové výuky. Práce je strukturována do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou zpracována východiska pojetí ...
This thesis open the problematics of reading literacy and its development by project teaching. Dissertation is divided into two parts - theoretically and practically. In the first part there is described foundation of ...
This thesis open the problematics of reading literacy and its development by project teaching. Dissertation is divided into two parts - theoretically and practically. In the first part there is described foundation of ...
Využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele
Use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mojžíšová, Jarmila
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Název: Využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele. Anotace: Černá, M.: Využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele. /Diplomová práce/ Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, ...
Title: The use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher. Annotation: Černá, M.: The use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher. /Diploma thesis/ Prague 2013 - Charles University, ...
Title: The use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher. Annotation: Černá, M.: The use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher. /Diploma thesis/ Prague 2013 - Charles University, ...