Využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele
Use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65964Identifiers
Study Information System: 119352
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Nováková, Daniela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Art
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
žák, učitel, osobnost, diagnostika, reflexe, metoda, pedagogika, psychologieKeywords (English)
student, teacher, personality, diagnosis, reflection, method, pedagogy, psychologyNázev: Využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele. Anotace: Černá, M.: Využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele. /Diplomová práce/ Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra pedagogiky, 102s. V diplomové práci autorka hledá metody pedagogicko-psychologické diagnostiky. Popisuje využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele. Autorka dále zjišťuje, jakým způsobem učitelé při diagnostice postupují, jaké metody využívají a s jakými výchovně vzdělávacími problémy se setkávají nejčastěji. Také se ptá na zkušenosti učitelů s pedagogicko-psychologickými poradnami. Klíčová slova: žák, učitel, osobnost, diagnostika, reflexe, metoda, pedagogika, psychologie
Title: The use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher. Annotation: Černá, M.: The use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher. /Diploma thesis/ Prague 2013 - Charles University, Faculty of Education, pedagogy, 102p. In the thesis the author looks for methods of pedagogical-psychological diagnostics. She describes the use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher. Furthermore the author explores the way in which teacher proceeds the diagnosis, which methods the teacher uses and with which educational problems he or she encounters most frequently. The author is also interested in the teacher's experience with Pedagogical and Psychological Counselling Centre. Keywords: student, teacher, personality, diagnosis, reflection, method, pedagogy, psychology