Rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím projektu na 1. stupni ZŠ
Development reading literacy by project in primary school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71048Identifiers
Study Information System: 132841
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Consultant
Rychlíková, Marie
Tomková, Anna
Křivánek, Zdeněk
Referee
Rychlíková, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
čtení, čtenářství, čtenářská gramotnost, projekt, projektové vyučování, učitel, žák, RVPKeywords (English)
reading, readership, reading literacy, project, project teaching, teacher, pupil, RVPDiplomová práce uvádí do problematiky čtenářské gramotnosti a jejího rozvíjení v rámci projektové výuky. Práce je strukturována do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou zpracována východiska pojetí projektů a projektového vyučování, jejich historický základ a přednosti, kterými tato metoda disponuje. Dále je zde rozvíjeno téma čtenářské gramotnosti, především její různá pojetí a možnosti jejího rozvíjení pomocí metod RWCT, dramatické výchovy a projektové výuky. V praktické části je popisován průběh konkrétního projektu, v rámci kterého byli pozorováni žáci třetí třídy. V práci je využito kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, jehož hlavním cílem je zkoumání vlivu projektové výuky na motivaci žáků při práci s různými písemnými materiály.
This thesis open the problematics of reading literacy and its development by project teaching. Dissertation is divided into two parts - theoretically and practically. In the first part there is described foundation of projects and project teaching, its history and advantages of its technique. Another topic is reading literacy, especially different concepts and ways of development by RWCT, creative drama and project teaching. Particular project is described in empiric part. Pupils of third class at primal school were observed during project. Qualitative and quantitative research is used in this thesis. The aim of research is influence of project teaching on pupil's motivation during the work with reading matter.