dc.contributor.advisor | Wildová, Radka | |
dc.creator | Janusová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T11:56:14Z | |
dc.date.available | 2021-03-26T11:56:14Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/71048 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce uvádí do problematiky čtenářské gramotnosti a jejího rozvíjení v rámci projektové výuky. Práce je strukturována do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou zpracována východiska pojetí projektů a projektového vyučování, jejich historický základ a přednosti, kterými tato metoda disponuje. Dále je zde rozvíjeno téma čtenářské gramotnosti, především její různá pojetí a možnosti jejího rozvíjení pomocí metod RWCT, dramatické výchovy a projektové výuky. V praktické části je popisován průběh konkrétního projektu, v rámci kterého byli pozorováni žáci třetí třídy. V práci je využito kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, jehož hlavním cílem je zkoumání vlivu projektové výuky na motivaci žáků při práci s různými písemnými materiály. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis open the problematics of reading literacy and its development by project teaching. Dissertation is divided into two parts - theoretically and practically. In the first part there is described foundation of projects and project teaching, its history and advantages of its technique. Another topic is reading literacy, especially different concepts and ways of development by RWCT, creative drama and project teaching. Particular project is described in empiric part. Pupils of third class at primal school were observed during project. Qualitative and quantitative research is used in this thesis. The aim of research is influence of project teaching on pupil's motivation during the work with reading matter. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | reading | en_US |
dc.subject | readership | en_US |
dc.subject | reading literacy | en_US |
dc.subject | project | en_US |
dc.subject | project teaching | en_US |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.subject | pupil | en_US |
dc.subject | RVP | en_US |
dc.subject | čtení | cs_CZ |
dc.subject | čtenářství | cs_CZ |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | projekt | cs_CZ |
dc.subject | projektové vyučování | cs_CZ |
dc.subject | učitel | cs_CZ |
dc.subject | žák | cs_CZ |
dc.subject | RVP | cs_CZ |
dc.title | Rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím projektu na 1. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-05-22 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 132841 | |
dc.title.translated | Development reading literacy by project in primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Rychlíková, Marie | |
dc.identifier.aleph | 001777847 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce uvádí do problematiky čtenářské gramotnosti a jejího rozvíjení v rámci projektové výuky. Práce je strukturována do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou zpracována východiska pojetí projektů a projektového vyučování, jejich historický základ a přednosti, kterými tato metoda disponuje. Dále je zde rozvíjeno téma čtenářské gramotnosti, především její různá pojetí a možnosti jejího rozvíjení pomocí metod RWCT, dramatické výchovy a projektové výuky. V praktické části je popisován průběh konkrétního projektu, v rámci kterého byli pozorováni žáci třetí třídy. V práci je využito kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, jehož hlavním cílem je zkoumání vlivu projektové výuky na motivaci žáků při práci s různými písemnými materiály. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis open the problematics of reading literacy and its development by project teaching. Dissertation is divided into two parts - theoretically and practically. In the first part there is described foundation of projects and project teaching, its history and advantages of its technique. Another topic is reading literacy, especially different concepts and ways of development by RWCT, creative drama and project teaching. Particular project is described in empiric part. Pupils of third class at primal school were observed during project. Qualitative and quantitative research is used in this thesis. The aim of research is influence of project teaching on pupil's motivation during the work with reading matter. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Rychlíková, Marie | |
dc.contributor.consultant | Tomková, Anna | |
dc.contributor.consultant | Křivánek, Zdeněk | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990017778470106986 | |