Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 96
Výuka lineární algebry na středních školách
Linear Algebra Education at Secondary School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jančařík, Antonín
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Předkládaná diplomová práce s názvem Výuka lineární algebry na středních školách je rozdělena na část teoretickou a experimentální. Teoretická část se zabývá identifikací témat lineární algebry v učivu matematiky na středních ...
The submitted master thesis called Linear Algebra Education at Secondary School consists of a theoretical and an experimental part. The theoretical one deals with the identification of those linear algebra themes, which ...
The submitted master thesis called Linear Algebra Education at Secondary School consists of a theoretical and an experimental part. The theoretical one deals with the identification of those linear algebra themes, which ...
Dělitelnost v 6. a 7. ročníku - učebnice a znalosti žáků
Divisibility in 6th and 7th grade - textbooks and knowledge of pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pilous, Derek
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 09. 01. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Ve své diplomové práci Dělitelnosti v 6. a 7. ročníku - učebnice a znalosti žáků se zabývám různými aspekty výuky tohoto tématu na základních školách. Tato práce je rozdělena do tří kapitol. Zatímco první kapitola se věnuje ...
My theses called Divisibility at second grade - textbooks and knowledge of the pupils is devoted to different aspects of schooling of this topic at elementary schools. This work is divided into three chapters. Whilst the ...
My theses called Divisibility at second grade - textbooks and knowledge of the pupils is devoted to different aspects of schooling of this topic at elementary schools. This work is divided into three chapters. Whilst the ...
Zavádění obsahu mnohoúhelníků, zejména metodou uvolňování parametru, v primární škole
Introducing the area of polygons, particularly by method of releasing parameter in primary schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kloboučková, Jaroslava
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 12. 01. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce se zabývá popisem konstruktivisticky vedené výuky matematiky ve třetím ročníku základní školy se zaměřením na geometrii a konkrétně na jeden ze způsobů zavádění obsahu obecného trojúhelníku, který vyjadřuje vztah ...
This thesis deals with the description of constructive approach to teaching mathematics in the third grade of primary school. Teaching mathematics is focused on geometry, specifically on one way of introducing the area of ...
This thesis deals with the description of constructive approach to teaching mathematics in the third grade of primary school. Teaching mathematics is focused on geometry, specifically on one way of introducing the area of ...
Výuka matematiky za podpory outdoorových prvků
Teaching mathematics with the support of outdoor elements
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jirotková, Darina
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 08. 01. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá outdoorovým vyučováním matematiky na prvním stupni základní školy. Rozvíjí současný zájem o outdoorovou výuku za využití aktuálních inovativních metod učení. Svým zaměřením má sloužit především jako inspirační ...
The thesis deals with outdoor teaching of mathematics at primary school level. It develops the current interest in outdoor teaching using current innovative learning methods. Its focus is to serve as an inspirational ...
The thesis deals with outdoor teaching of mathematics at primary school level. It develops the current interest in outdoor teaching using current innovative learning methods. Its focus is to serve as an inspirational ...
Paralely ve vývoji logického myšlení žáka a v dějinách logiky
Parallel between the development of the logical thinking of pupils and the history of logic
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kvasz, Ladislav
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 21. 05. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: 4 Abstrakt Diplomová práce Paralely ve vývoji logického myšlení žáka a v dějinách logiky se zabývá aplikací metody genetické paralely v oblasti logiky. Na vybraných logických zákonitostech ukazuje a srovnává jejich ...
5 Abstract Diploma thesis Parallel between the development of the logical thinking of pupils and the history of logic deals with aplications of method of genetic parallel in logic. On the selected logical problems are shown ...
5 Abstract Diploma thesis Parallel between the development of the logical thinking of pupils and the history of logic deals with aplications of method of genetic parallel in logic. On the selected logical problems are shown ...
Didaktické využití stavebnice LEGO Mindstorms ve výuce matematiky se zaměřením na fraktály
LEGO Mindstorms: Didactic utilization in mathematics with a focus on fractals
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jančařík, Antonín
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Didaktické využití stavebnice LEGO Mindstorms ve výuce matematiky se zaměřením na fraktály ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je zjistit, zda má výuka fraktální geometrie podpořená počítačem a robotickou stavebnicí ...
TITLE: LEGO Mindstorms: Didactic utilization in mathematics with a focus on fractals ABSTRACT: The objective of this thesis is to determine whether the teaching of fractal geometry supported by computer and robotic LEGO ...
TITLE: LEGO Mindstorms: Didactic utilization in mathematics with a focus on fractals ABSTRACT: The objective of this thesis is to determine whether the teaching of fractal geometry supported by computer and robotic LEGO ...
Aktivní slovní zásoba vztahující se k vnímání těles u dětí ve věku 5 - 6 let
Active vocabulary connected with the perception of
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kaslová, Michaela
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 06. 01. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Resumé Diplomová práce se zabývá aktivní slovní zásobou související s vnímáním těles u dětí ve věku 5 - 6 let. Hlavním cílem práce je zmapovat, která slovní vyjádření děti používají při rozpoznávání, porovnávání a identifikaci ...
The thesis deals with active vocabulary related to the perception of solid objects by 5-6- year-old children. The main objective of this thesis is to map which verbal expressions the children use when recognising, comparing ...
The thesis deals with active vocabulary related to the perception of solid objects by 5-6- year-old children. The main objective of this thesis is to map which verbal expressions the children use when recognising, comparing ...
Reedukace formálních poznatků v matematice v prostředí individuálního doučování
Reeducation of mechanical knowledge in mathematics during private supplementary tutoring
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 04. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce je zaměřena na reedukaci formálních poznatků v oblasti zlomků. Jelikož každý žák má v poznávacím procesu jiné potřeby a tempo, je proces reedukace zasazen do prostředí soukromého individuálního doučování. V teoretické ...
The diploma thesis is aimed at reeducation of mechanical knowledge in the area of fractions. Since every student has different needs and pace in his/her process of gaining knowledge, the reeducation is set into their private ...
The diploma thesis is aimed at reeducation of mechanical knowledge in the area of fractions. Since every student has different needs and pace in his/her process of gaining knowledge, the reeducation is set into their private ...
Náměty na využití historie matematiky ve výuce
Using the History of Mathematics in the Teaching of Mathematics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2010
Datum obhajoby: 13. 09. 2010
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá možnostmi využití historie matematiky ve výuce. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje některé názory na zařazení historie matematiky do jejího vyučování. Představuji zde také tzv. ...
The thesis focuses on the possibilities of using the history of mathematics in its teaching. It is divided into two parts. The theoretical part describes some opinions on the use of the history of mathematics in mathematical ...
The thesis focuses on the possibilities of using the history of mathematics in its teaching. It is divided into two parts. The theoretical part describes some opinions on the use of the history of mathematics in mathematical ...
Vliv jazyka při výuce matematiky v cizím jazyce
Influence of language when teaching mathematics through the medium of a foreign language
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2010
Datum obhajoby: 31. 05. 2010
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Anotace: Diplomová práce "Vliv jazyka při výuce matematiky v cizím jazyce" pojednává o problematice vlivu cizího jazyka na úspěšnost v matematice. Teoretická část obsahuje obecné pojednání o výuce formou CLIL (Content and ...
This diploma thesis, titled "Influence of language when teaching mathematics through the medium of a foreign language," deals with problems of language influence on success in mathematics. The theoretical part consists of ...
This diploma thesis, titled "Influence of language when teaching mathematics through the medium of a foreign language," deals with problems of language influence on success in mathematics. The theoretical part consists of ...