Search
Now showing items 1-10 of 10
Postoje a zkušenosti pedagogů vybrané základní školy s inkluzí žáků s mentálním postižením
The attitudes and experience of Primary school teachers with inclusion of pupils with mental disabilities
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Němec, Zbyněk
Date Issued: 2018
Date of defense: 10. 09. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: The thesis deals with the issue of inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities in Czech mainstream schools focusing on attitudes and experiences of teachers of a selected elementary school on this ...
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v běžných školách se zaostřením na postoje a zkušenosti pedagogů vybrané základní školy k této problematice. Teoretická ...
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v běžných školách se zaostřením na postoje a zkušenosti pedagogů vybrané základní školy k této problematice. Teoretická ...
Inkluzivní didaktika v základní škole
Inclusive didactics in primary school
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Hájková, Vanda
Date Issued: 2018
Date of defense: 13. 09. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Teoretická část bakalářské práce přináší informace o možnostech, které by mohly pomoci pedagogům k realizaci úspěšné inkluze. Seznamuje s inkluzivními principy a strategiemi, uvádí základní informace o inkluzi tak, jak ji ...
The theoretical part of the bachelor thesis brings the information about the possibilities, which could help the pedagogues to successful inclusion implementation. It introduces the inclusion principles and strategies, ...
The theoretical part of the bachelor thesis brings the information about the possibilities, which could help the pedagogues to successful inclusion implementation. It introduces the inclusion principles and strategies, ...
Integrační pobyt se zaměřením na canisterapii jako nástroj posilování sociálních kompetencí dětí intaktních a dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním
Integration stay focused on canistherapy as a tool for strengthening social responsibility intact children and children with disabilities and social disadvantage
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Mužáková, Monika
Date Issued: 2018
Date of defense: 11. 09. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Práce se zaměřuje na oblast integračního pobytu se zaměřením na canisterapii jako nástroje posilování sociálních kompetencí dětí intaktních a dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním. Teoretická část se ...
The work focuses on the area integration stay focused on canistherapy as a tool for strenghening social responsibility intact children and children with disabilities and social disadvantage. The theoretical part deals with ...
The work focuses on the area integration stay focused on canistherapy as a tool for strenghening social responsibility intact children and children with disabilities and social disadvantage. The theoretical part deals with ...
Role učitele ve vzdělávání "sociálně znevýhodněných" žáků
The role of the teacher in the elementary education of socially disadvantaget pupils
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Němec, Zbyněk
Date Issued: 2018
Date of defense: 12. 09. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: The thesis deals with the role played by the teacher in the education of pupils growing up in conditions of social exclusion. The aim of the thesis is to understand the relationship between elementary school and the education ...
Práce se zabývá tím, jakou roli hraje učitel při vzdělávání žáků vyrůstajících v podmínkách sociálního vyloučení. Cílem práce je prostřednictvím kvalitativního výzkumu porozumět vztahu jedné konkrétní základní školy ke ...
Práce se zabývá tím, jakou roli hraje učitel při vzdělávání žáků vyrůstajících v podmínkách sociálního vyloučení. Cílem práce je prostřednictvím kvalitativního výzkumu porozumět vztahu jedné konkrétní základní školy ke ...
Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem ve vybraných základních školách v Praze
Education students with different motherly language in selected elementary schools in Prague
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Němec, Zbyněk
Date Issued: 2018
Date of defense: 18. 09. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: This diploma tesis describes education students with different motherly language in the Czech Republic. On a theoretical level, it explains more common concepts of migration, as well as concepts related to the education ...
Diplomová práce přibližuje vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v České republice. V teoretické rovině vysvětluje obecnější pojmy týkající se migrace, ale i pojmy vztahující se ke vzdělávání žáků cizinců. Dále ...
Diplomová práce přibližuje vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v České republice. V teoretické rovině vysvětluje obecnější pojmy týkající se migrace, ale i pojmy vztahující se ke vzdělávání žáků cizinců. Dále ...
Dítě s vývojovou dysfázií integrované v běžné základní škole
Child with developmental language disorder integrated into mainstream elementary school
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Klenková, Jiřina
Date Issued: 2018
Date of defense: 13. 09. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: The diploma thesis deals the children with developmental language disorder, which are included in the regular type of school, and analysis of advantages and disadvantages resulting from this integration. The thesis includes ...
Diplomová práce pojednává o dětech s vývojovou dysfázií, které jsou zařazeny do běžného typu školy a analýze výhod a nevýhod plynoucích z této integrace. Práce obsahuje stručný popis vývoje dítěte mladšího školního věku, ...
Diplomová práce pojednává o dětech s vývojovou dysfázií, které jsou zařazeny do běžného typu školy a analýze výhod a nevýhod plynoucích z této integrace. Práce obsahuje stručný popis vývoje dítěte mladšího školního věku, ...
Výuka cizinců
Education of foreigners
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Zemková, Jaroslava
Date Issued: 2018
Date of defense: 10. 09. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: The bachelor thesis deals with the teaching of foreigners. It aims to characterize pupils with a different mother tongue, the possibilities of support and a specific methodology of work with these students. The thesis deals ...
Bakalářská práce se zabývá výukou cizinců. Má za cíl charakterizovat žáky s odlišným mateřským jazykem, možnosti podpory a konkrétní metodiku práce s těmito studenty. Práce se věnuje vymezení základních pojmů, tzn. pojmu ...
Bakalářská práce se zabývá výukou cizinců. Má za cíl charakterizovat žáky s odlišným mateřským jazykem, možnosti podpory a konkrétní metodiku práce s těmito studenty. Práce se věnuje vymezení základních pojmů, tzn. pojmu ...
Vzdělávání dítěte s narušeným vývojem řeči v předškolním věku
Education of a child with impaired speech development in preschool age
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Klenková, Jiřina
Date Issued: 2018
Date of defense: 04. 06. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Bakalářská práce se věnuje problematice vývojové dysfázie u dětí v předškolním věku. Struktura práce obsahuje teoretickou a praktickou část. První kapitola v teoretické části vymezuje narušený vývoj řeči v rámci narušené ...
The bachelor thesis deals with problematics of preschool age children with diagnosis of developmental dysphasia. This thesis is divided into the theoretical and practical part. The first theoretical chapter defines the ...
The bachelor thesis deals with problematics of preschool age children with diagnosis of developmental dysphasia. This thesis is divided into the theoretical and practical part. The first theoretical chapter defines the ...
Informovanost pedagogických asistentů o problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí
Knowledge of Teacher Assistants about Issues of Mistreated, Abused and Neglected Children
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Marádová, Eva
Date Issued: 2018
Date of defense: 01. 06. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Cílem bakalářské práce bylo zmapovat informovanost pedagogických asistentů o problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí a zjistit, jaké znalosti mají asistenti v jednotlivých oblastech této problematiky. Práce ...
The aim of this work is to map the knowledge of teacher assistants about the issues of child abuse and neglect and to find out, how are they informed of single parts of this problematics. The work connects two big topics, ...
The aim of this work is to map the knowledge of teacher assistants about the issues of child abuse and neglect and to find out, how are they informed of single parts of this problematics. The work connects two big topics, ...
Integrace dětí se zdravotním postižením do běžné mateřské školy
Integration of children with disabilities in regular kindergarten
diploma thesis (NOT DEFENDED)
Advisor: Housarová, Blanka
Date Issued: 2018
Date of defense: 15. 01. 2018
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Cílem diplomové práce je analyzovat podmínky při integraci dětí se zdravotním postižením do běžné mateřské školy na Nymbursku a Kolínsku. Popsat vhodná podpůrná opatření. Z uvedené analýzy strukturovat efektivní strategie, ...
The aim of this diploma thesis is to analyze the integration of children with disabilities into a general kindergarten within the regions of Nymburk and Kolin, to describe appropriate auxiliary measures, and to use the ...
The aim of this diploma thesis is to analyze the integration of children with disabilities into a general kindergarten within the regions of Nymburk and Kolin, to describe appropriate auxiliary measures, and to use the ...