Výuka cizinců
Education of foreigners
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101382Identifikátory
SIS: 188308
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mlčková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
10. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Žáci cizinci, vzdělávání, inkluze, metodika, podpůrná opatřeníKlíčová slova (anglicky)
Pupils foreigners, education of foreignes, inclusion, methodology, support measuresBakalářská práce se zabývá výukou cizinců. Má za cíl charakterizovat žáky s odlišným mateřským jazykem, možnosti podpory a konkrétní metodiku práce s těmito studenty. Práce se věnuje vymezení základních pojmů, tzn. pojmu migrace, inkluze a přiblížení problematiky vzdělávání cizinců. Dále objasňuje současný pohled na cizince v České republice a neziskové organizace zabývající se jejich podporou. Stěžejní část práce je zaměřena charakteristiku žáků s odlišným mateřským jazykem, legislativou a financováním jejich studia. Další část se pak týká inkluze a vymezení jednotlivých stupňů podpůrných opatření, která umožňují žákům cizincům například využití jazykových tříd či kurzů českého jazyka. V praktických ukázkách bakalářská práce charakterizuje možnosti metodiky práce s žáky cizinci a poukazuje na možné nedostatky v současném systému. Klíčová slova Žáci cizinci, vzdělávání, inkluze, metodika, podpůrná opatření
The bachelor thesis deals with the teaching of foreigners. It aims to characterize pupils with a different mother tongue, the possibilities of support and a specific methodology of work with these students. The thesis deals with the definition of basic concepts, i.e. the concept of migration, inclusion, and approximation of the issue of foreigners' education. It further clarifies the current view of foreigners in the Czech Republic and non-profit organizations dealing with their support. The main part of the thesis focuses on the characteristics of pupils with a different mother tongue, the legislation and the financing of their studies. The next part concerns the inclusion and definition of individual steps of support measures that allow pupils to foreigners, for example, the use of language classes or courses of the Czech language. In practical cases, the bachelor thesis describes the possibilities of the methodology of working with pupils of foreigners and points out possible shortcomings in the current system. Keywords Pupils foreigners, education of foreignes, inclusion, methodology, support measures