Integrační pobyt se zaměřením na canisterapii jako nástroj posilování sociálních kompetencí dětí intaktních a dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním
Integration stay focused on canistherapy as a tool for strengthening social responsibility intact children and children with disabilities and social disadvantage
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101579Identifikátory
SIS: 177185
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mlčková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
11. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
volný čas, integrace, inkluze, zdravotní postižení, sociální znevýhodnění, canisterapieKlíčová slova (anglicky)
leisure, integration, inclusion, disability, social disadvantage, canistherapyPráce se zaměřuje na oblast integračního pobytu se zaměřením na canisterapii jako nástroje posilování sociálních kompetencí dětí intaktních a dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním. Teoretická část se zabývá problematikou trávení volného času dětí a mládeže s důrazem na možnosti zapojení dětí se speciálními potřebami do volnočasových aktivit. Dále se práce věnuje historickému vhledu integračních tendencí v českých zemích, vymezení pojmů integrace a inkluze a v neposlední řadě též oblasti výkonu aktivit a terapie za přítomnosti psa. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníku, si klade za cíl zjistit zmapovat vývoj sociálních kompetencí intaktních dětí, dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním v průběhu integračního pobytu se zaměřením na canisterapii. KLÍČOVÁ SLOVA volný čas, integrace, inkluze, zdravotní postižení, sociální znevýhodnění, canisterapie
The work focuses on the area integration stay focused on canistherapy as a tool for strenghening social responsibility intact children and children with disabilities and social disadvantage. The theoretical part deals with the issue of spending free time of children and youth, with an emphasis on the possibilities of involving children with special needs in leisure activities. Furthermore, the thesis deals with the historical insights of the integration tendencies in the Czech lands, the definition of integration and inclusion concepts and, last but not least, the field of activities and therapy in the presence of a dog. The research part of the work, realized in the form of a questionnaire, aims to determine the development of social competences of intact children, children with disabilities and social disadvantage during an integration stay with an emphasis on canistherapy. KEYWORDS leisure, integration, inclusion, disability, social disadvantage, canistherapy