Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 25
Narrative Techniques and Strategies in Ian McEwan's Atonement and On Chesil Beach
Narativní techniky a strategie v Ian McEwanově Pokání a Na Chesilské pláži
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Chalupský, Petr
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 05. 06. 2009
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen
Phonemic transcription - its usage and importance in teaching English at lower secondary schools
Použití fonémické transkripce ve výuce AJ na 2.stupni ZŠ
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Červinková Poesová, Kristýna
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 24. 09. 2009
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá vhodností, užitečností a praktickými možnostmi využití symbolů fonémické transkripce ve výuce angličtiny na gymnáziích. Praktická část zkoumá názory dvacetisedmi českých učitelů anglického ...
This diploma thesis deals with the suitability, applicability and practical possibilities of using IPA-based phonemic transcription symbols in teaching English at higher secondary schools. The practical part examines ...
This diploma thesis deals with the suitability, applicability and practical possibilities of using IPA-based phonemic transcription symbols in teaching English at higher secondary schools. The practical part examines ...
Points of Perception: Possible Readings of Kazuo Ishiguro's Never Let Me Go
Literární diverzita - možná čtení románu Kazna Ishigura Never Let Me Go
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Chalupský, Petr
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 05. 06. 2009
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce nabízí čtyři pohledy na román Never Let Me Go (2006) od Kazua Ishigura s využitím (a propojením) literárně-kritických přístupů nové kritiky, recepční estetiky, psychoanalýzy, strukturalismu a dekonstrukce. Román ...
The thesis presents four perceptions of Kazuo Ishiguro's Never Let Me Go (2006) using (and synthesizing) the critical approaches of New Criticism, Reader-Response Criticism, Psychoanalytic Criticism, Structuralism and ...
The thesis presents four perceptions of Kazuo Ishiguro's Never Let Me Go (2006) using (and synthesizing) the critical approaches of New Criticism, Reader-Response Criticism, Psychoanalytic Criticism, Structuralism and ...
Pronunciation of Czech Teachers of English: Focus on Wofrd- Stress
Výslovnost českých učitelů angličtiny na základních školách se zaměřením na slovní přízvuk
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Červinková Poesová, Kristýna
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 05. 06. 2009
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tématem této práce je popsat výslovnost českých učitelů angličtiny se zaměřením na anglický slovní přízvuk a z něj plynoucí redukci samohlásek. V úvodu jsou představeny dvě hypotézy. První tvrdí, že učitelé s pedagogickým ...
The topic of this thesis is to describe the pronunciation of Czech teachers of English, with focus on word stress and the ensuing vowel reduction. The introduction presents two hypotheses, that teachers with a TEFL university ...
The topic of this thesis is to describe the pronunciation of Czech teachers of English, with focus on word stress and the ensuing vowel reduction. The introduction presents two hypotheses, that teachers with a TEFL university ...
Major Topics in the Works of Christina Rossetti and Dante Gabriel Rossett
Hlavní témata v dílech Christiny a Dante Gabriel Rossettiových
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Grmelová, Anna
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 23. 01. 2009
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce pojednává o některých zásadních tématech v tvorbě Gabriela Rossettiho a Christiny Rossetti, členů Prerafaelského bratrstva vzniklého ve viktoriánském období, kteří byli ovlivněni estetikou tohoto hnutí i ...
The thesis focuses on the most significant topics in the works of Gabriel Rossetti and Christina Rossetti, members of the Pre-Raphaelite Brotherhood, formed in the Victorian era, who were influenced by the aesthetics of ...
The thesis focuses on the most significant topics in the works of Gabriel Rossetti and Christina Rossetti, members of the Pre-Raphaelite Brotherhood, formed in the Victorian era, who were influenced by the aesthetics of ...
Absence of Nuclear Family and its Consequences in the Work of John Irving
Absence of Nuclear Family and its Consequences in the Work of John Irving
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Ženíšek, Jakub
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 05. 06. 2009
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá jedním aspektem literárního díla amerického spisovatele Johna Irvinga, a to častou nepřítomností nukleární rodiny v jeho románech a jejími důsledky. Irvingovi hrdinové velmi často vyrůstají ...
This thesis deals with one aspect of the literary work of the American writer John Irving, that is the frequent absence of nuclear family in his novels and its consequences. Irving's heroes grow up very often without either ...
This thesis deals with one aspect of the literary work of the American writer John Irving, that is the frequent absence of nuclear family in his novels and its consequences. Irving's heroes grow up very often without either ...
Notional Concept of Childhood in the Work of William Saroyan
Obraz dětství v díle Williama Saroyana
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Ženíšek, Jakub
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 24. 09. 2009
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen
Autobografické prvky v románech Ernesta Hemingwaye Fiesta a Sbohem armádo
Autobografické prvky v románech Ernesta Hemingwaye Fiesta a Sbohem armádo
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Chalupský, Petr
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 24. 09. 2009
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen
Role of projects in literature classes in Irish primary schools
Projektové vyučování literatury na irských základních školách
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Grmela, Josef
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 05. 06. 2009
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen
Gendr stereotypes in english language course books for grammar and secondary schools
Genderové stereotypy v učebnicích angličtiny pro víceletá gymnázia a střední školy
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Chalupský, Petr
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 24. 09. 2009
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá výskytem genderových stereotypů v učebnicích anglického jazyka pro gymnázia a střední školy. Její teoretická část nabízí čtenáři náhled do problematiky genderu tím, že definuje jeho základní ...
This thesis focuses on the occurrence of gender stereotypes in English language coursebooks for grammar and secondary schools. Its theoretical part offers the reader an insight into the issues of gender by defining its ...
This thesis focuses on the occurrence of gender stereotypes in English language coursebooks for grammar and secondary schools. Its theoretical part offers the reader an insight into the issues of gender by defining its ...