Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 10
Televizní seriál České století v odborném diskursu a ve výuce dějepisu
Czech Century TV Series in Expert Discourse and History Teaching
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 24. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První z nich, která nese název Televizní seriál České století v odborném diskurzu, se zabývá televizním seriálem České století v kontextu historiografického vývoje, paměťových ...
This theses is divided into two main sections. First one, called TV show České století in scholarly discourse, is dealing with the TV show České století in the context of historiographical evolution, memory studies and ...
This theses is divided into two main sections. First one, called TV show České století in scholarly discourse, is dealing with the TV show České století in the context of historiographical evolution, memory studies and ...
Panelové sídliště a jeho didaktické využití ve výuce dějepisu
Panel housing complex in the context of school history education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Najbert, Jaroslav
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 17. 01. 2022
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: This diploma thesis deals with the didactic use of the topic of panel housing estates in the teaching of history by applying historical thinking methodology. The first part is theoretical and deals with the historical ...
Diplomová práce se věnuje didaktickému využití tématu panelových sídlišť ve výuce dějepisu s ohledem na rozvoj historického myšlení. První část je teoretická a zabývá se historickým vývojem bytové výstavby v Československu ...
Diplomová práce se věnuje didaktickému využití tématu panelových sídlišť ve výuce dějepisu s ohledem na rozvoj historického myšlení. První část je teoretická a zabývá se historickým vývojem bytové výstavby v Československu ...
Žáci s odlišným mateřským jazykem a výuka dějepisu
Pupils with different mother tongue and history teaching
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 12. 09. 2023
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The thesis deals with the issue of pupils with a different mother tongue and the difficulties they face in learning history. The theoretical part includes topics that affect pupils with different mother tongue in teaching, ...
á prác zabývá problematikou žáků s odlišným mateřským jazykem a nesnázemi, se kterými se potýkají při výuce dějepisu. oretická část zahrnuje témata, která žáků s OMJ při výuce dotýkají ř. legislativu ČR, početnost žáků OMJ ...
á prác zabývá problematikou žáků s odlišným mateřským jazykem a nesnázemi, se kterými se potýkají při výuce dějepisu. oretická část zahrnuje témata, která žáků s OMJ při výuce dotýkají ř. legislativu ČR, početnost žáků OMJ ...
Dolování a mincování v Kutné Hoře jako námět integrované tematické výuky v dějepise na druhém stupni základní školy
Mining and Minting in Kutna Hora as a Topic of Integrated Thematic Instruction in History Education in Secondary Schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 28. 05. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je věnována konceptu integrované tematické výuky, historii dolování stříbrné rudy a ražení mincí v Kutné Hoře. Praktická část představuje návrh ...
The diploma thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part is devoted to the concept of integrated thematic teaching, the history of silver ore mining and coinage in Kutná Hora. The practical part ...
The diploma thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part is devoted to the concept of integrated thematic teaching, the history of silver ore mining and coinage in Kutná Hora. The practical part ...
Pedagogické časopisy pro výuku dějepisu jako praktická metodická pomoc československému učiteli dějepisu v období 1948-1970
Journals of teaching history as a practical methodical support to Czechoslovak teachers of history in the period 1948-1970
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mikeska, Tomáš
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 06. 09. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce pojednává o výuce dějepisu v období 1948-1970. Zabývá se nikoli tím, jak výuka vypadala, neboť to nelze přesně detailně popsat, ale zaměřuje se na metodiku výuky dějepisu, tedy na to, jak se měl dějepis správně ...
This master thesis deals with history teaching from 1948 up to 1970. The main focus is not put on the way how the teaching looked really like, but it deals with the teaching methods how history should be taught. The major ...
This master thesis deals with history teaching from 1948 up to 1970. The main focus is not put on the way how the teaching looked really like, but it deals with the teaching methods how history should be taught. The major ...
Francouzské učebnice dějepisu jako inspirace pro české prostředí
French History Textbooks as Inspiration for Czech Schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 18. 01. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: 5 ABSTRACT: The present thesis deals with history textbook usage in lower secondary school classes. It focuses on the work methods in French history books and their possible application within the Czech system while taking ...
4 ANOTACE: Práce se věnuje tématu využití učebnice v hodinách dějepisu na základní škole. Zaměřuje se na možnosti aplikace způsobů práce použité ve francouzských učebnicích dějepisu českém prostředí a jejich adaptabilitu ...
4 ANOTACE: Práce se věnuje tématu využití učebnice v hodinách dějepisu na základní škole. Zaměřuje se na možnosti aplikace způsobů práce použité ve francouzských učebnicích dějepisu českém prostředí a jejich adaptabilitu ...
Obraz první republiky v učebnicích dějepisu 2. poloviny 20. století
Reflection of the First Czechoslovak Republic in the History of Textbooks in the Second Half of the 20th Century
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 11. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá obrazem první republiky v učebnicích dějepisu ve 2. polovině 20. století. Hlavním záměrem práce je reflexe způsobu a proměny zpracování výkladu první republiky v učebnicích dějepisu vydávaných ...
This thesis deals with the image of the First Czechoslovak Republic as presented in history textbooks in the late 20th and early 21st centuries. The main goal of the thesis is to reflect the approach to and transformation ...
This thesis deals with the image of the First Czechoslovak Republic as presented in history textbooks in the late 20th and early 21st centuries. The main goal of the thesis is to reflect the approach to and transformation ...
Studená válka jako námět pro integrovanou tématickou výuku v dějepise na gymnáziu
Conceptual Integrated Approach to Teaching about Cold War at the Upper-secondary School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlůjová, Hana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 25. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Studená válka jako námět pro integrovanou tematickou výuku v dějepise na gymnáziu předkládá téma studené války jako námět pro konkrétní projekt realizovaný v osmi hodinách dějepisu na vybraném ...
The thesis titled A Conceptual Integrated Approach to Teaching about the Cold War at the Upper-secondary School presents the topic of the Cold War as a subject matter for an educational project implemented into History ...
The thesis titled A Conceptual Integrated Approach to Teaching about the Cold War at the Upper-secondary School presents the topic of the Cold War as a subject matter for an educational project implemented into History ...
Projektové vyučování - Za památkami a osobnostmi Uhříněvsi
Project teaching - Monuments and personalities in Uhříněves
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mikeska, Tomáš
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 13. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce Projektové vyučování - Za památkami a osobnostmi Uhříněvsi představuje projekt, jenž byl vytvořen s žáky základní školy jako ukázka možného využití regionálních dějin ve vyučování. Práce obsahuje část ...
Diploma Thesis Project teaching - Monuments and personalities in Uhříněves is a project that was created with the primary school pupils as an example of the possible use of regional history in teaching. The thesis contains ...
Diploma Thesis Project teaching - Monuments and personalities in Uhříněves is a project that was created with the primary school pupils as an example of the possible use of regional history in teaching. The thesis contains ...
Srovnání didaktického potenciálu rakouských a českých učebnic dějepisu na příkladu vybraných dějinných událostí
Comparison of the didactic potential of Austrian and Czech history textbooks on the example of selected historical events
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Najbert, Jaroslav
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 24. 05. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem diplomové práce je analyzovat a srovnat didaktický potenciál českých a rakouských učebnic dějepisu s ohledem na jejich ukotvení ve vzdělávacím systému a práci s historickým myšlením a historickou gramotností, obecně ...
The aim of this diploma thesis is to analyze and compare the didactic potential of Czech and Austrian history textbooks regarding to their anchoring in the educational system and working with historical thinking and ...
The aim of this diploma thesis is to analyze and compare the didactic potential of Czech and Austrian history textbooks regarding to their anchoring in the educational system and working with historical thinking and ...