Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 15
Dělitelnost v 6. a 7. ročníku - učebnice a znalosti žáků
Divisibility in 6th and 7th grade - textbooks and knowledge of pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pilous, Derek
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 09. 01. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Ve své diplomové práci Dělitelnosti v 6. a 7. ročníku - učebnice a znalosti žáků se zabývám různými aspekty výuky tohoto tématu na základních školách. Tato práce je rozdělena do tří kapitol. Zatímco první kapitola se věnuje ...
My theses called Divisibility at second grade - textbooks and knowledge of the pupils is devoted to different aspects of schooling of this topic at elementary schools. This work is divided into three chapters. Whilst the ...
My theses called Divisibility at second grade - textbooks and knowledge of the pupils is devoted to different aspects of schooling of this topic at elementary schools. This work is divided into three chapters. Whilst the ...
Propedeutika kartézské souřadnicové soustavy a rozvoj funkčního myšlení žáků 1. stupně ZŠ
Propedeutics of cartesian coordinate system and the development of functional thinking of primary school pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kloboučková, Jaroslava
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 23. 05. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce didakticky mapuje a popisuje nové didaktické matematické prostředí a možnosti jeho aplikace ve vyučování na 1. stupni ZŠ. V práci popisuji průběh experimentu s žáky 1. - 5. ročníku, se kterými jsem ...
This thesis didactically maps and describes new didactical mathematic environment and the possibilities of its application in teaching in the first grade of primary education. In this thesis I describe the process of an ...
This thesis didactically maps and describes new didactical mathematic environment and the possibilities of its application in teaching in the first grade of primary education. In this thesis I describe the process of an ...
Didaktické situace v matematice na základní škole. Třídění čtyřúhelníků na základě vybraných vlastností
Didactical situations in mathematics at lower secondary level. The classification of quadrilaterals based on selected characteristics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 19. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Didaktické situace v matematice na základní škole. Třídění čtyřúhelníků na základě vybraných vlastností. AUTOR: Bc. Kateřina Vladyková KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: Prof. RNDr. ...
TITLE: Didactical situations in mathematics at lower secondary level. The classification of quadrilaterals based on selected characteristics. AUTHOR: Bc. Kateřina Vladyková DEPARTMENT: Department of Mathematics and ...
TITLE: Didactical situations in mathematics at lower secondary level. The classification of quadrilaterals based on selected characteristics. AUTHOR: Bc. Kateřina Vladyková DEPARTMENT: Department of Mathematics and ...
Úlohy z prostředí Parket pro děti na přechodu mezi MŠ a 1. ročníkem ZŠ
Problems from environment Parquet for children entering the first grade of primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 11. 01. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem předložené diplomové práce je doplnit sérii gradovaných úloh z manipulativního prostředí Parkety. Tyto úlohy poté aplikovat na předškolních a školních dětech v 1. ročníku ZŠ. Pozorovat nejen, jak si s aktivitami ...
The aim of the submitted diploma thesis is to complete a series of graded tasks from the manipulative environment of Parquet. Then apply these tasks to preschool and school children in the 1st year of elementary school. ...
The aim of the submitted diploma thesis is to complete a series of graded tasks from the manipulative environment of Parquet. Then apply these tasks to preschool and school children in the 1st year of elementary school. ...
Osobnostní a sociální výchova v konstruktivisticky orientovaném vyučování matematiky na 2. stupni základní školy
Personal and social education in a constructivist-oriented teaching of mathematics at the 2nd level of primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Zhouf, Jaroslav
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 11. 01. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá využitím a zařazením průřezového tématu osobnostní a sociální výchova do konstruktivisticky orientovaného vyučování matematiky. Práce si klade dva hlavní cíle, a to popsat možnosti uplatnění ...
This thesis addresses the use and inclusion of cross-cutting theme of personal and social education in the constructivist-oriented mathematics teaching. The thesis has two main objectives, to describe the scope for personal ...
This thesis addresses the use and inclusion of cross-cutting theme of personal and social education in the constructivist-oriented mathematics teaching. The thesis has two main objectives, to describe the scope for personal ...
Různé pojetí výuky osové souměrnosti na ZŠ
Various concepts of teaching of axial symmetry in elementary schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jančařík, Antonín
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 14. 01. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem práce je popsat a porovnat dvě pojetí výuky osové souměrnosti na základních školách. Na základě studia odborné literatury jsou zde tyto způsoby výuky osové souměrnosti popsány, porovnán jejich přínos z pohledu žáků ...
The aim of the thesis is to describe and compare two aproaches to the education of axial symmetry in elementary schools. On the basis of the study of specialized literature, the thesis describes different ways of the axial ...
The aim of the thesis is to describe and compare two aproaches to the education of axial symmetry in elementary schools. On the basis of the study of specialized literature, the thesis describes different ways of the axial ...
Matematická prostředí Bludiště a Cyklostezky u žáků 1. stupně ZŠ
Mathematical Environments Mazes and Cycle Path with Primary School Pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce pojednává o matematických prostředích Bludiště a Cyklostezky. V úvodní části se zabývá vymezením dvou protipólních edukačních stylů, a to transmisivního a konstruktivistického. V rámci konstruktivistického ...
The diploma thesis deals with the mathematical environments Mazes and Cycle Paths. The first part is concerned with the definition of two opposite educational styles, transmissive and constructivistic. Within the ...
The diploma thesis deals with the mathematical environments Mazes and Cycle Paths. The first part is concerned with the definition of two opposite educational styles, transmissive and constructivistic. Within the ...
Didaktické situace pro výuku matematiky ve francouzštině
Didactical situations for teaching mathematics in French
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 03. 09. 2019
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The diploma thesis focuses on learning Maths through French language using the CLIL method at a secondary vocational school. The acronym CLIL (Content and Language Integrated Learning), EMILE (Enseignement de Matières par ...
Práce se zabývá výukou matematiky ve francouzském jazyce pomocí metody CLIL na střední odborné škole. Akronymy CLIL (Content and Language Integrated Learning), EMILE (Enseignement de Matières par Intégration d'une Langue ...
Práce se zabývá výukou matematiky ve francouzském jazyce pomocí metody CLIL na střední odborné škole. Akronymy CLIL (Content and Language Integrated Learning), EMILE (Enseignement de Matières par Intégration d'une Langue ...
Projekt "Znak třídy" a čtvercová síť
Project "Class symbol" and a square grid
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kaslová, Michaela
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 23. 05. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce vychází z konstruktivistického přístupu k vyučování matematice na 1. stupni ZŠ, opírá se o zasazení geometrického učiva do čtvercové sítě a sleduje, do jaké míry jsou žáci schopni využít zkušeností se ...
The thesis is based on the constructivistic approach to mathematics at primary school and geometry topics situated in the environment of square grid. It researches the extent to which pupils are able to use the experience ...
The thesis is based on the constructivistic approach to mathematics at primary school and geometry topics situated in the environment of square grid. It researches the extent to which pupils are able to use the experience ...
Konstrukce mnohoúhelníků s využitím didaktické pomůcky
The construction of polygons with the didactic aid
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kloboučková, Jaroslava
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 23. 05. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce se zabývá konstrukcí mnohoúhelníků s využitím pomůcky geoboard na prvním stupni základních škol. Provedla jsem analýzu tří řad učebnic, abych zjistila, jakou a zda vůbec poskytují možnost mechanické práce s ...
This thesis deals with construction of polygons with use of a didactic aid a geoboard at primary education. I have done analysis of three series of mathematics books in order to know, if they include possibility of mechanical ...
This thesis deals with construction of polygons with use of a didactic aid a geoboard at primary education. I have done analysis of three series of mathematics books in order to know, if they include possibility of mechanical ...