Projekt "Znak třídy" a čtvercová síť
Project "Class symbol" and a square grid
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34756Identifiers
Study Information System: 93135
Collections
- Kvalifikační práce [18635]
Author
Advisor
Referee
Bomerová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
matematické poznání, konstruktivismus, čtvercová síť, rovinná geometrie, zvětšování - podobnost, projektová metodaKeywords (English)
mathematical knowledge, constructivism, square grid, plane geometry, enlarging - similarity, project methodDiplomová práce vychází z konstruktivistického přístupu k vyučování matematice na 1. stupni ZŠ, opírá se o zasazení geometrického učiva do čtvercové sítě a sleduje, do jaké míry jsou žáci schopni využít zkušeností se čtvercovou sítí v rámci projektové metody. Za tímto účelem byly sledovány dvě skupiny žáků ve věku 10 - 11 let, experimentální a kontrolní skupina. Práce s experimentální skupinou byla zasazena do dvou týdnů.
The thesis is based on the constructivistic approach to mathematics at primary school and geometry topics situated in the environment of square grid. It researches the extent to which pupils are able to use the experience with the square grid in the project method. For this purpose, observed two groups of pupils aged 10-11 years, experimental and control group. Work with the experimental group was situated in two weeks.