Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 15
Mobilní aplikace a metoda CLIL ve výuce biologie
Mobile applications and CLIL method in Biology classes
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kotvaltová Sezemská, Karolína
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 15. 09. 2022
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: This thesis deals with CLIL method and usage of mobile applications in Biology classes. CLIL stands for "Content and Language Integrated Learning". It is a teaching method that combines foreign language and other subject; ...
Tato práce je zaměřena na metodu CLIL a využití mobilních aplikací ve výuce biologie. CLIL je zkratka z anglického jazyku "content and language integrated learning". Jedná se o výukovou metodu, která kombinuje výuku cizího ...
Tato práce je zaměřena na metodu CLIL a využití mobilních aplikací ve výuce biologie. CLIL je zkratka z anglického jazyku "content and language integrated learning". Jedná se o výukovou metodu, která kombinuje výuku cizího ...
Přírodovědná výuka v terénu a její vliv na postoje a znalosti žáků
Field education in science and its effect on attitudes and knowledge of pupils
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mourek, Jan
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 06. 06. 2014
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Tato bakalářská práce pojednává o efektivitě výuky přírodovědných předmětů v terénu a jejím vlivu na postoje a znalosti žáků základních a středních škol. Shrnuje poznatky z již uskutečněných výzkumů zabývajících se tímto ...
This thesis discusses the effectiveness of field education in science and its impact on the attitudes and knowledge of pupils from primary and secondary schools. It summarizes the findings from researches already performed ...
This thesis discusses the effectiveness of field education in science and its impact on the attitudes and knowledge of pupils from primary and secondary schools. It summarizes the findings from researches already performed ...
Terénní výuka botaniky
Botany Field Trips
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotný, Petr
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 18. 09. 2023
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: This bachelor thesis is devoted to the problem of field education in botany. Based on the available international and Czech literature, the thesis points out the current change in the attitude of the academic and lay public ...
Rešeršní bakalářská práce se věnuje problematice terénní výuky botaniky. Na základě dostupné mezinárodní i české literatury poukazuje na současnou změnu postoje akademické i laické veřejnosti k botanice a s tím související ...
Rešeršní bakalářská práce se věnuje problematice terénní výuky botaniky. Na základě dostupné mezinárodní i české literatury poukazuje na současnou změnu postoje akademické i laické veřejnosti k botanice a s tím související ...
Motivace k výuce biologie ve vztahu k méně oblíbeným biologickým tématům
Motivation to teach biology in relation to less popular biological topics
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Rajsiglová, Ina
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 31. 01. 2023
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Biologie obecně patří v rámci přírodovědných předmětů mezi středně oblíbené nebo spíše oblíbené předměty a zároveň je často zařazována mezi předměty málo náročné nebo dokonce snadné. I přesto existují oblasti, jako např. ...
Biology in general is one of the moderately popular or rather popular subjects within science subjects, and at the same time it is often classified as a low-difficulty or even easy subject. Even so, there are areas, such ...
Biology in general is one of the moderately popular or rather popular subjects within science subjects, and at the same time it is often classified as a low-difficulty or even easy subject. Even so, there are areas, such ...
Patří DNA do biologie nebo do chemie?
DNA - topic for biology or chemistry?
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Drda Morávková, Alena
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 31. 05. 2012
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Tato práce je zaměřena na problematiku výuky DNA. Snahou je zjistit, zda je učivo o nukleových kyselinách spíše biologické povahy či spíše povahy chemické. Práce se zaobírá vysvětlením pojmu nukleová kyselina a jejím typům ...
This work is focused in teaching DNA. The aim is to determine whether the subject matter of the nucleic acids rather biological in nature, or rather the nature of thechemical. The work is concerned with explaining the ...
This work is focused in teaching DNA. The aim is to determine whether the subject matter of the nucleic acids rather biological in nature, or rather the nature of thechemical. The work is concerned with explaining the ...
Projektová výuka, její realizace a vliv na žákovo učení
Project based education, its realization and influence on pupil's learning
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Rajsiglová, Jiřina
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 18. 09. 2019
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: The goal of the diploma thesis was to find out how teachers realize project based education with the main focus on grammar school and biology teaching and also explore the influence of project based education on pupil's ...
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak učitelé realizují projektovou výuku s hlavním zaměřením na gymnázia a výuku biologie a také prozkoumat, jaký má projektová výuka vliv na žákovo učení. Data byla získávána metodou ...
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak učitelé realizují projektovou výuku s hlavním zaměřením na gymnázia a výuku biologie a také prozkoumat, jaký má projektová výuka vliv na žákovo učení. Data byla získávána metodou ...
Aktivity pro badatelsky orientovanou výuku v biologii
Inquiry-based educational activities in biology
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Čížková, Věra
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 30. 05. 2012
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: 3 Abstrakt Hlavním cílem diplomové práce je sestavit a ověřit materiály podporující badatelsky orientovanou výuku na téma Voda v životě člověka. Práce, která vznikla jako součást mezinárodního projektu ESTABLISH, je rozdělena ...
4 The Abstrakt: The main target of the thesis is to complete and check the materials of inquiry- based education on the topic of 'water in human life'. This thesis has been based on the ESTABLISH project and it is divided ...
4 The Abstrakt: The main target of the thesis is to complete and check the materials of inquiry- based education on the topic of 'water in human life'. This thesis has been based on the ESTABLISH project and it is divided ...
Pitvy jako výuková metoda v biologii na středních školách - postoje žáků a učitelů
Dissections used as a teaching method in biological education on secondary schools - attitudes of pupils and teachers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mourek, Jan
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 10. 06. 2016
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Diplomová práce zkoumá postoje žáků a učitelů gymnázií k zařazování pitevních cvičení do výuky. Součástí výzkumu je dotazníkového šetření, díky němuž jsou zkoumány názory na pitvy živočichů z hlediska konkrétního zájmu o ...
This diploma thesis investigates attitudes of students and teachers of secondary schools (gymnasia) towards the use of dissections into educational process. Questionnaire survey is a part of the research, by which opinions ...
This diploma thesis investigates attitudes of students and teachers of secondary schools (gymnasia) towards the use of dissections into educational process. Questionnaire survey is a part of the research, by which opinions ...
Postoj žáků středních škol k biologii
High School Students' Attitude Towards Biology
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Janštová, Vanda
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 07. 02. 2019
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Understanding of students' attitudes is important in supporting their interest toward a particular subject. Students' attitudes toward science have been extensively studied and it has been showed that their interest decrease ...
Porozumění postojům žáků k jednotlivým předmětům je důležité pro podporování jejich zájmu o daný předmět. Mnohé studie se zabývaly postojem žáků k přírodním vědám jako celku a bylo dokázáno, že se jejich zájem o ně s ...
Porozumění postojům žáků k jednotlivým předmětům je důležité pro podporování jejich zájmu o daný předmět. Mnohé studie se zabývaly postojem žáků k přírodním vědám jako celku a bylo dokázáno, že se jejich zájem o ně s ...
Preference žáků pro různé typy zoologických objektů ve výuce biologie
Preferences of pupils for different zoological objects in biology lessons
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mourek, Jan
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 16. 09. 2014
Fakulta / součást: Přírodovědecká fakulta / Faculty of Science
Abstrakt: Hlavním cílem této práce bylo zjistit, zda studenti gymnázií preferují v hodinách biologie objekty živočišného původu na fotografiích v přirozeném prostředí nebo jako reálné preparáty v kapalinových válcích a kyvetách. ...
The main object of this thesis was to find out whether grammar school students prefer zoological objects in biology lessons presented a) on photo in their natural habitat or b) the real specimen presented in liquid in glass ...
The main object of this thesis was to find out whether grammar school students prefer zoological objects in biology lessons presented a) on photo in their natural habitat or b) the real specimen presented in liquid in glass ...