Učebnice češtiny pro Českou školu bez hranic Londýn
Czech textbooks for the Czech School without Borders London
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184913Identifikátory
SIS: 235132
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bozděchová, Ivana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Česká škola bez hranic|učebnice|schvalovací doložka|učební úloha|komunikační výchovaKlíčová slova (anglicky)
Czech Schools without Borders|textbook|approval clause|learning task|communicative educationDiplomová práce se zabývá analýzou učebnic českého jazyka pro 6. a 7. ročník základní školy, které byly vytvořené londýnskou pobočkou České školy bez hranic. Pro velkou obsáhlost dané problematiky je v rámci práce představena široká škála dílčích témat: specifika výuky a žáků školy, její vázanost na český vzdělávací systém (především v kontextu směrnice ke schvalovacím doložkám), teorie učebnice a v neposlední řadě komunikační pojetí výuky jazyka. Za pomoci předem stanovených metod (dotazníkový sběr dat, měření didaktické vybavenosti učebnic, taxace učebních úloh a měření indexu variability, taxace a analýza obrazového materiálu) jsou analyzovány uvedené učebnice českého jazyka. Na základě analýzy učebnic a posudků k udělení schvalovací doložky formuluje předkládaná diplomová práce návrhy úprav učebnic. Součástí práce jsou čtyři příkladové kapitoly.
The diploma thesis analyses the textbooks of Czech language for 6th and 7th grade of elemantary school, which were created by Czech School Without Borders in London. Due to the breadth of the topic a wide range of sub-topics is presented in the work: the characteristics of education and pupils of Czech school, its connection to Czech educational system (primarily in the context of the directive on approval clause), textbook theory and last, but not least, communicative concept of language education. With the help of pre-estabilished methods (questionnaire data collection, measurement of the didactic equipment of textbooks, assessment of learning tasks and measurement of the variability index, assessment and analysis of visual materiál) the Czech language textbooks are analysed. Based on the analysis of the textbooks and the report to the granting of the approval clause the thesis articulates the proposals for the modifications of the textbooks. The thesis includes four sample chapters.
