Zobrazit minimální záznam

Ethical Education; a Tool in the Prevention of Bullying
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorKrálová, Táňa
dc.date.accessioned2017-04-12T16:47:51Z
dc.date.available2017-04-12T16:47:51Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18443
dc.description.abstractDiplomová práce "Etická výchova jako prostředek primární prevence šikany" pojednává o problematice šikany, mapuje její následky a nabízí řešení formou její prevence. Proniká ke kořenům tohoto způsobu zastrašování a zároveň zkoumá chování jak dobrovolných, tak nedobrovolných aktérů. Etická výchova může být efektivním nástrojem prevence šikany pokud se realizuje záměrný soubor aktivit v rámci základních vzdělávacích metod. Tato práce popisuje obsahy a metody uvádějící etickou výchovu v praxi se všemi teoretickými postoji podloženými praktickými vzdělávacími prvky. Výzkum byl proveden na českých základních školách a zkoumá míru šikany, ochoty pomáhat a stupeň empatie mezi žáky s různou úrovní etického vzdělání.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis, "Ethical Education; a Tool in the Prevention of Bullying" defines the concept of bullying, maps its consequences and offers solutions for its prevention. It considers the roots of such intimidation, while examining the conduct of both willing and unwilling participants. 'Ethical Education' can be an effective bullying prevention tool when implemented as an intentional set of activities within primary educational settings. This work describes the contents and methods used to put 'Ethical Education' into practice, with all theoretical approaches reflecting practical educational elements. Research was conducted in Czech primary schools and investigated degrees of bullying, helpfulness, and levels of empathy among pupils receiving varying levels of ethical education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleEtická výchova jako prostředek primární prevence šikanycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-17
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId493
dc.title.translatedEthical Education; a Tool in the Prevention of Bullyingen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
dc.identifier.aleph001030378
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Etická výchova jako prostředek primární prevence šikany" pojednává o problematice šikany, mapuje její následky a nabízí řešení formou její prevence. Proniká ke kořenům tohoto způsobu zastrašování a zároveň zkoumá chování jak dobrovolných, tak nedobrovolných aktérů. Etická výchova může být efektivním nástrojem prevence šikany pokud se realizuje záměrný soubor aktivit v rámci základních vzdělávacích metod. Tato práce popisuje obsahy a metody uvádějící etickou výchovu v praxi se všemi teoretickými postoji podloženými praktickými vzdělávacími prvky. Výzkum byl proveden na českých základních školách a zkoumá míru šikany, ochoty pomáhat a stupeň empatie mezi žáky s různou úrovní etického vzdělání.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis, "Ethical Education; a Tool in the Prevention of Bullying" defines the concept of bullying, maps its consequences and offers solutions for its prevention. It considers the roots of such intimidation, while examining the conduct of both willing and unwilling participants. 'Ethical Education' can be an effective bullying prevention tool when implemented as an intentional set of activities within primary educational settings. This work describes the contents and methods used to put 'Ethical Education' into practice, with all theoretical approaches reflecting practical educational elements. Research was conducted in Czech primary schools and investigated degrees of bullying, helpfulness, and levels of empathy among pupils receiving varying levels of ethical education.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990010303780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV