2D tahová hra v Unity s prvky procedurálního generování
2D turn-based game in Unity with procedural generation elements
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184376Identifiers
Study Information System: 248915
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Černý, Vojtěch
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Development
Department
Department of Distributed and Dependable Systems
Date of defense
7. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Unity|procedurální generování|2D|hra|tahová hraKeywords (English)
Unity|procedural generation|2D|game|turn-based gamePráce se zabývá vývojem 2D tahové hry v Unity, od návrhu herního de- signu až po dokončení její implementace. Rozebíráme důležité prvky pro herní žánry Roguelike, deck-building a dungeon-crawler a vytvořili jsme game de- sign dokument, který tyto herní prvky spojuje do jedné hry. Součástí práce je i využití prvků procedurálního generování. Provedli jsme detailnější ana- lýzu game design dokumentu, kterou společně se samotným dokumentem používáme k implementaci hry. Výsledkem práce je hra pro operační systém Windows, která se hraje na čtvercové mřížce a hráč se v ní pohybuje pomocí svého hrdiny. S nepřáteli ve hře bojuje za pomoci karet z balíčku, který bě- hem hry vylepšuje novými kartami získaných z poražených nepřátel ve formě předmětů.
The thesis focuses on the development of a 2D turn-based game in Unity, from the creation of a design document to the completion of its implemen- tation. We are analyzing the important elements of the game genres of Roguelike, deck-building and dungeon-crawler, and we have created a game design document combining these gameplay elements into a single game. The thesis also includes the utilization of procedural generation techniques. We have performed a detailed analysis of the game design document, which, along with the document itself, we use for the implementation of the game. The result of the thesis is a game for the Windows operating system, which is played on a square grid and the player navigates through it using their player character. Enemies are fought using cards from a deck, which can be enhanced with new cards earned from defeated enemies in the form of items.