Slovesný systém italštiny a jeho úskalí z perspektivy českých studentů italianistiky
The system of Italian verbs and its challenges from the perspective of Czech students of Italian Studies
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182633Identifikátory
SIS: 248800
Kolekce
- Kvalifikační práce [23976]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štichauer, Pavel
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Italianistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
14. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
učení, osvojování jazyka|slovesný systém|slovesný čas|slovesný způsob|italština jako L2|transfer|chybaKlíčová slova (anglicky)
language learning, acquisition|system of verbs|verb tense|grammatical mood|L2 Italian|transfer|errorPráce je zaměřena na slovesný systém italštiny, a to především na oblasti problematické pro české studenty. Úvodní část práce má za cíl poskytnout teoretický základ související s osvojováním L2, typologiemi chyb a představit přehled italského slovesného systému. To by mělo umožnit komplexní analýzu a rozbor studentských testů v aplikační části. V aplikační části jsou na základě rozlišností italského a českého slovesného systému a specifik toho italského, stanoveny hypotézy problematičnosti některých italských slovesných jevů pro české studenty. Jsou také položeny výzkumné otázky, které by měly zodpovědět v jakých oblastech jazyka a v jakých typech testovacích cvičení studenti nejvíce chybují. Výsledky analýzy by také měly poukázat na chybovost v rámci ročníků a předložit potenciální příčiny chyb. Klíčová slova učení/osvojování jazyka, slovesný systém, slovesný čas, slovesný způsob, italština jako L2, transfer, chyba.
The thesis focuses on the verb system of Italian language, specifically addressing areas that Czech students tend to find problematic. The theoretical section aims to provide a solid theoretical foundation in relation to L2 acquisition, error typologies, and an overview of the Italian verb system. This will enable a comprehensive analysis of student tests in the practical section. In the practical section, based on the disparities between the Italian and Czech verb systems and the peculiarities of the Italian system, hypotheses are formulated regarding the challenging nature of certain Italian verb phenomena for Czech students. Research questions are also posed to determine the areas of the language and types of test exercises where students make the most errors. The analysis results should also highlight error rates throughout students' the course and identify potential causes of these errors. Keywords: language learning/acquisition, system of verbs, verb tense, grammatical mood, L2 Italian, transfer, error.