Osobnost asistenta pedagoga na základní škole pro žáky s tělesným postižením
Personality of a Teacher's Aide at a Primary School for Children with Physical Disability
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178688Identifikátory
SIS: 226032
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Vedoucí práce
Oponent práce
Němec, Zbyněk
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
9. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
asistent pedagoga, základní škola pro žáky s tělesným postižením, typologie osobnosti, psychohygiena, syndrom vyhoření, supervizeKlíčová slova (anglicky)
Teacher's aide, Elementary school for students with physical disabilities, Personality typology, Mental hygiene, Burnout syndrome, SupervisionDiplomová práce je zaměřena na osobnost asistenta pedagoga na základní škole pro žáky s tělesným postižením. V teoretické části je uvedena historie profese, osobnostní a kvalifikační předpoklady asistenta pedagoga, jeho pracovní náplň. Dále se teoretická část věnuje psychohygieně, syndromu vyhoření a v poslední části je zaměřena na typologie osobnosti. V praktické části autorka zjišťuje pomocí smíšeného výzkumu, s jakými osobnostmi se setkáváme na pozici asistenta pedagoga na základní škole pro žáky s tělesným postižením, jak tato profese ovlivňuje jejich osobní život a jak pečují o své zdraví vzhledem k náročnosti povolání. Výzkum probíhal na Základní škole Jedličkova ústavu v Praze.
The diploma thesis is focused on the personality of a teacher's aide at an elementary school for pupils with physical disabilities. In the theoretical part, the history of the profession, the personal and qualification requirements of the teacher's aide, and their job description are given. Furthermore, the theoretical part is devoted to mental hygiene, burnout syndrome, and the last part is focused on personality typologies. In the practical part, the author finds out with the help of mixed research what kind of personalities we meet in the position of teacher's aide at the elementary school for pupils with physical disabilities, in what way this profession affects their personal life and how they take care of their health due to the demanding nature of the profession. The research took place at the Elementary School of the Jedlička's Institute in Prague.