Pedagogická diagnostika dvouletého dítěte v předškolním zařízení
Pedagogical diagnostics of two-year-old child in preschool institution
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177163Identifikátory
SIS: 233064
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Pedagogická diagnostika|Kvalitativní výzkum|Předškolní zařízení|Dvouleté dítě|Psychomotorický vývoj|Dětská skupinaKlíčová slova (anglicky)
Pedagogical diagnostics|Quality research|Preschool institution|Two-year-old child|Psychomotor development|Children's groupBakalářská práce se věnuje tématu pedagogické diagnostiky dvouletých dětí v předškolním zařízení. Cílem mé práce je vytvoření vlastního způsobu diagnostikování dvouletých dětí a realizace pedagogické diagnostiky v dětské skupině. Příprava pedagogické diagnostiky proběhla na základě prostudování odborné literatury z oboru vývojové psychologie. Součástí teoretické části je ucelená vývojová charakteristika dvouletého dítěte. Výzkumná část mé práce byla vedena kvalitativním přístupem. Pro výzkumnou metodu jsem zvolila standardizované zúčastněné pozorování. Klíčová slova pedagogická diagnostika, kvalitativní výzkum, předškolní zařízení, dvouleté dítě, psychomotorický vývoj, dětská skupina
This bachelor's thesis is devoted to the topic of pedagogical diagnostics of two-year-old children in preschool institution. The goal of my work is to create my own way of diagnosing two-year- old children and to implement pedagogical diagnostics in a children's group. The preparation of pedagogical diagnostics took place on the basis of a study of professional literature in the field of developmental psychology. A part of the theoretical part is a comprehensive development characteristic of a two-year-old child. The research part of my work was guided by a qualitative approach. For the research method, I chose standardized participant observation. Keywords pedagogical diagnostics, quality research, preschool institution, two-year-old child, psychomotor development, children's group