Další vzdělávání jako faktor ovlivňující pracovní spokojenost lektorů cizích jazyků
Continuing Education as a Factor of Job Satisfaction Among Foreign Language Lectors
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177044Identifiers
Study Information System: 234149
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Baumgartner, František
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
6. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
vzdělávání dospělých|další vzdělávání|pracovní spokojenost|lektor|jazykové vzděláváníKeywords (English)
adult education|continuing education|jobs satisfaction|lector|language educationVzhledem ke stoupající důležitosti dalšího vzdělávání v životě dospělého je tato možnost rozvoje stále častěji nabízena zaměstnancům v rámci organizace. Přestože existuje řada prací zabývajících se možností dalšího vzdělávání a jeho vlivu na pracovní spokojenost u učitelů ve školách, u lektorů zabývajících se jazykovým vzděláváním není tato oblast dostatečně prozkoumána. Cílem práce je analýza dalšího vzdělávání a jeho vztahu k pracovní spokojenosti u lektorů cizích jazyků. Východiska práce přiblíží další vzdělávání, jeho funkce, účel a roli ve vztahu k zaměstnání. Jsou přiblíženi lektoři cizího jazyka a jejich specifika v rámci lektorské práce, a v neposlední řadě rozpracována i pracovní spokojenost a její souvislost s dalším vzděláváním. Kvantitativní empirické šetření bylo realizováno s využitím dotazníku. Cílem šetření je analyzovat vliv možnosti dalšího vzdělávání poskytovaného školou na celkovou pracovní spokojenost lektorů zaměstnaných v jazykových školách. Zhodnocen je význam možnosti vzdělávání mezi faktory pracovní spokojenosti stanovenými pomocí provedených studií a výzkumů pracovní spokojenosti. Respondenty jsou lektoři jazykových škol, které jsou členy Asociace jazykových škol v České republice. Analýzou výsledků empirického šetření bylo zjištěno, že další vzdělávání skutečně ovlivňuje...
Given the increasing importance of continuing education in adult life, this development opportunity is increasingly being offered to employees within the organisation. Although there is a body of work looking at the potential for continuig education and its impact on job satisfaction for school teachers, this area is not well researched for language educators. The aim of this paper is to analyse continuing education and its relationship with job satisfaction in foreign language educators. The background of the thesis will provide an overview of continuing education, its function, purpose and role in relation to employment. Foreign language lecturers and their specifics within the lecturing job are approached, and last but not least, job satisfaction and its relation to continuing education are elaborated. The quantitative empirical research was carried out using a questionnaire. The aim of the research is to analyse the influence of the possibility of further education provided by the school on the overall job satisfaction of lecturers employed in language schools. The significance of the educational opportunity among the job satisfaction factors identified through the studies and job satisfaction surveys conducted is evaluated. The respondents are lectors of language schools that are members of...