Analýza pedagogického programu učitelek mateřských škol v letech 1918 - 1938
Ana lysis of kindergarten teachers ' pedagogical programme between 1918 and 1938
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177043Identifiers
Study Information System: 235035
Collections
- Kvalifikační práce [23201]
Author
Advisor
Referee
Koťa, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
5. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
reforma předškolního vzdělávání|učitelky mateřských škol|Časopis učitelek škol mateřských|pedagogický programKeywords (English)
reformation of preschool education|kindergarten teachers|Journal of the Kindergarten Teachers|pedagogical programmeTato bakalářská práce analyzuje vývoj pedagogického programu učitelek mateřských škol v letech 1918-1938. Vychází převážně z Časopisu učitelek škol mateřských, ve kterém učitelky definovaly své pedagogické reformní návrhy často vycházející ze zahraničních reformních hnutí, požadavky na uzákonění mateřských škol nebo na změnu vzdělávání učitelek mateřských škol.
This bachelor thesis analyses the development of the pedagogical programme of kindergarten teachers between the years 1918-1938. Mostly it is based on the Journal of the Kindergarten Teachers, in which teachers defined their pedagogical reform proposals, often based on foreign reform movements, their demands for the enactment of the kindergarten schools or for changes regarding kindergarten teacher education.