Analýza pedagogického programu učitelek mateřských škol v letech 1918 - 1938
Ana lysis of kindergarten teachers ' pedagogical programme between 1918 and 1938
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177043Identifikátory
SIS: 235035
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
reforma předškolního vzdělávání|učitelky mateřských škol|Časopis učitelek škol mateřských|pedagogický programKlíčová slova (anglicky)
reformation of preschool education|kindergarten teachers|Journal of the Kindergarten Teachers|pedagogical programmeTato bakalářská práce analyzuje vývoj pedagogického programu učitelek mateřských škol v letech 1918-1938. Vychází převážně z Časopisu učitelek škol mateřských, ve kterém učitelky definovaly své pedagogické reformní návrhy často vycházející ze zahraničních reformních hnutí, požadavky na uzákonění mateřských škol nebo na změnu vzdělávání učitelek mateřských škol.
This bachelor thesis analyses the development of the pedagogical programme of kindergarten teachers between the years 1918-1938. Mostly it is based on the Journal of the Kindergarten Teachers, in which teachers defined their pedagogical reform proposals, often based on foreign reform movements, their demands for the enactment of the kindergarten schools or for changes regarding kindergarten teacher education.