Show simple item record

Dance and movement education as part of the curiculum
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorMoravová, Jana
dc.date.accessioned2022-08-24T09:49:03Z
dc.date.available2022-08-24T09:49:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175016
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the question of the inclusion of dance and movement education in the curriculum, especially in primary schools. It presents the basic concepts related to this topic. It also discusses the development of the child physically and mentally in relation to physical movement. The chapter about dance and movement education briefly outlines the origins of teaching in our country, presents its current form in curriculum documents, its content, basic positions, exercises and steps, the necessary equipment for its implementation and examples of teaching abroad. Furthermore, it deals with teaching staff, their personality and education, describes the current state of education of dance teachers. It also mentions the initiatives of many entities that are trying to expand dance and movement education in schools. The empirical part is based on data collected through questionnaires, which is supplemented by observations and interviews. The questionnaire and interviews are interested in how the public and the selected sample of respondents view dance and movement education. They find out the respondents experience with it and their views on this complementary discipline.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá otázkou zařazení taneční a pohybové výchovy do učebních plánů především základních škol. Uvádí základní pojmy spojené s jejím tématem. Dále pojednává o vývoji dítěte po fyzické i psychické stránce ve vztahu k pohybu. Kapitola o samotné taneční a pohybové výchově ve zkratce nastiňuje počátky výuky na našem území, přibližuje její současnou podobu v kurikulárních dokumentech, její obsah, základní polohy, cviky a kroky, potřebné vybavení pro její realizaci a ukázky podob výuky v zahraničí. Dále se věnuje pedagogickým pracovníkům, jejich osobnosti a vzdělání, popisuje aktuální stav edukace tanečních pedagogů. Zmiňuje též iniciativy mnohých subjektů, které se snaží rozšířit taneční a pohybovou výchovu do škol. Empirická část vychází z údajů získaných na základě dotazníků, který je doplněn o pozorování a rozhovory. Dotazník a rozhovory se zajímají o to, jak na taneční a pohybovou výchovu pohlíží veřejnost a vybraný vzorek respondentů. Zjišťují, jakou s ní respondenti mají zkušenosti a jaký je jejich pohled na tento doplňující obor.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttaneční a pohybová výchova|taneční pedagog|kurikulum|tanec a pohybcs_CZ
dc.subjectdance and movement education|dance pedagogue|curriculum|dance and movementen_US
dc.titleTaneční a pohybová výchova jako součást kurikulacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-20
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId236202
dc.title.translatedDance and movement education as part of the curiculumen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá otázkou zařazení taneční a pohybové výchovy do učebních plánů především základních škol. Uvádí základní pojmy spojené s jejím tématem. Dále pojednává o vývoji dítěte po fyzické i psychické stránce ve vztahu k pohybu. Kapitola o samotné taneční a pohybové výchově ve zkratce nastiňuje počátky výuky na našem území, přibližuje její současnou podobu v kurikulárních dokumentech, její obsah, základní polohy, cviky a kroky, potřebné vybavení pro její realizaci a ukázky podob výuky v zahraničí. Dále se věnuje pedagogickým pracovníkům, jejich osobnosti a vzdělání, popisuje aktuální stav edukace tanečních pedagogů. Zmiňuje též iniciativy mnohých subjektů, které se snaží rozšířit taneční a pohybovou výchovu do škol. Empirická část vychází z údajů získaných na základě dotazníků, který je doplněn o pozorování a rozhovory. Dotazník a rozhovory se zajímají o to, jak na taneční a pohybovou výchovu pohlíží veřejnost a vybraný vzorek respondentů. Zjišťují, jakou s ní respondenti mají zkušenosti a jaký je jejich pohled na tento doplňující obor.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the question of the inclusion of dance and movement education in the curriculum, especially in primary schools. It presents the basic concepts related to this topic. It also discusses the development of the child physically and mentally in relation to physical movement. The chapter about dance and movement education briefly outlines the origins of teaching in our country, presents its current form in curriculum documents, its content, basic positions, exercises and steps, the necessary equipment for its implementation and examples of teaching abroad. Furthermore, it deals with teaching staff, their personality and education, describes the current state of education of dance teachers. It also mentions the initiatives of many entities that are trying to expand dance and movement education in schools. The empirical part is based on data collected through questionnaires, which is supplemented by observations and interviews. The questionnaire and interviews are interested in how the public and the selected sample of respondents view dance and movement education. They find out the respondents experience with it and their views on this complementary discipline.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV