Show simple item record

Rogier van der Weyden, The Descent from the Cross: Approaches and Transformations of Interpretation
dc.contributor.advisorKotková, Olga
dc.creatorRaisová, Katarína
dc.date.accessioned2022-08-24T09:45:36Z
dc.date.available2022-08-24T09:45:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175010
dc.description.abstractKeywords Netherlandish painting, Rogier van der Weyden, Roger de la Pasture, The Descent from the Cross, Museo del Prado, painting of 15th century, Flemish primitives Abstract Rogier van der Weyden, Descent from the Cross: Approaches and Transformations of Interpretation This work concentrates on development in research relating to Rogier van der Weyden's work Descent from the Cross. Based on an analysis of works of the best-known art historians of latest seventy years, will be presented all the issues associated with this famous painting. Over chapters dedicated to original provenance, other fates of the work and issues related to authorship, will eventually be analysed the iconography as well. Attention will also be paid to Erwin Panofsky's theory of hidden symbolism and its application to the depiction of Descent from the Cross. At the end of this work will be evaluated individual approaches of research and gradual transformations of studying approach of this important work of 15th-century Dutch painting.en_US
dc.description.abstractKlíčová slova Nizozemské malířství, Rogier van der Weyden, Roger de la Pasture, Snímání z kříže, Museo del Prado, malířství 15. století, vlámští primitivové Abstrakt Rogier van der Weyden, Snímání z kříže: Přístupy a proměny interpretace Práce se zaměřuje na vývoj v bádání, které se týká obrazu Snímání z kříže od Rogiera van der Weyden. Na základě rozboru prací nejznámějších historiků umění posledních sedmdesáti let budou představeny všechny problematiky, které jsou spojené s tímto slavným obrazem. Přes kapitoly věnované původní provenienci, dalším osudům díla a problematice spojené s autorstvím, bude nakonec rozebrána také ikonografie díla. Pozornost bude také věnována teorii Erwina Panofského o skrytém symbolismu a její aplikovatelnosti na obraz Snímání z kříže. V závěru práce budou zhodnoceny jednotlivé badatelské přístupy a postupné proměny studia tohoto významného díla nizozemské malby 15. století.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectNizozemské malířství|Rogier van der Weyden|Roger de la Pasture|Snímání z kříže|Museo del Prado|malířství 15. století|vlámští primitivovécs_CZ
dc.subjectNetherlandish painting|Rogier van der Weyden|Roger de la Pasture|The Descent from the Cross|Museo del Prado|painting of 15th century|Flemish primitivesen_US
dc.titleRogier van der Weyden, Snímání z kříže: Přístupy a proměny interpretacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-21
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId235160
dc.title.translatedRogier van der Weyden, The Descent from the Cross: Approaches and Transformations of Interpretationen_US
dc.contributor.refereeOttová, Michaela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKlíčová slova Nizozemské malířství, Rogier van der Weyden, Roger de la Pasture, Snímání z kříže, Museo del Prado, malířství 15. století, vlámští primitivové Abstrakt Rogier van der Weyden, Snímání z kříže: Přístupy a proměny interpretace Práce se zaměřuje na vývoj v bádání, které se týká obrazu Snímání z kříže od Rogiera van der Weyden. Na základě rozboru prací nejznámějších historiků umění posledních sedmdesáti let budou představeny všechny problematiky, které jsou spojené s tímto slavným obrazem. Přes kapitoly věnované původní provenienci, dalším osudům díla a problematice spojené s autorstvím, bude nakonec rozebrána také ikonografie díla. Pozornost bude také věnována teorii Erwina Panofského o skrytém symbolismu a její aplikovatelnosti na obraz Snímání z kříže. V závěru práce budou zhodnoceny jednotlivé badatelské přístupy a postupné proměny studia tohoto významného díla nizozemské malby 15. století.cs_CZ
uk.abstract.enKeywords Netherlandish painting, Rogier van der Weyden, Roger de la Pasture, The Descent from the Cross, Museo del Prado, painting of 15th century, Flemish primitives Abstract Rogier van der Weyden, Descent from the Cross: Approaches and Transformations of Interpretation This work concentrates on development in research relating to Rogier van der Weyden's work Descent from the Cross. Based on an analysis of works of the best-known art historians of latest seventy years, will be presented all the issues associated with this famous painting. Over chapters dedicated to original provenance, other fates of the work and issues related to authorship, will eventually be analysed the iconography as well. Attention will also be paid to Erwin Panofsky's theory of hidden symbolism and its application to the depiction of Descent from the Cross. At the end of this work will be evaluated individual approaches of research and gradual transformations of studying approach of this important work of 15th-century Dutch painting.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV