Management kvality vybraného školského výchovného a ubytovacího zařízení
Quality management of selected school educational and accommodation facilities
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172572Identifiers
Study Information System: 241228
Collections
- Kvalifikační práce [16239]
Author
Advisor
Referee
Hubert, Vlastimil
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Adult education and educational management
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 5. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Domov mládeže, kritéria kvality České školní inspekce, management kvality, střední škola,školské výchovné a ubytovací zařízení, výchova, vzděláváníKeywords (English)
Education, quality criteria of the Czech School Inspectorate, quality management, schooleducational and accommodation facilities, secondary school, upbringing, youth homeDiplomová práce se věnuje managementu kvality vybraného školského výchovného a ubytovacího zařízení, konkrétně domova mládeže fungujícího při střední škole. Základními teoretickými východisky diplomové práce jsou oblasti, jako je výchova a vzdělávání, management kvality v širším pojetí a management kvality se specifiky ve vzdělávání. Výzkumná část obsahuje analýzu objektu šetření, pro který je navržena struktura autoevaluační zprávy a bylo provedeno pilotní hodnocení na základě vytvořeného dotazníku, rozhovorů a sledovaných dat, a to včetně návrhu doporučení k navýšení kvality a k případným úpravám dokumentace domova mládeže. Východiskem pro výzkum a následnou autoevaluační zprávu jsou zejména Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání v modifikaci pro domovy mládeže. KLÍČOVÁ SLOVA Domov mládeže, kritéria kvality České školní inspekce, management kvality, střední škola, školské výchovné a ubytovací zařízení, výchova, vzdělávání.
This thesis deals with the quality management of selected school educational and accommodation facility, specifically a youth home operating at the secondary school. The theoretical basis of the thesis covers areas such as upbringing, education, quality management in the broader sense, and quality management with specifics in education. The research section contains an analysis of the survey object, for which the structure of a self- evaluation report is proposed in the context of quality management. Included is a pilot evaluation performed based on the created questionnaire, interview, and monitored data. Additionally, a draft is provided of possible recommendations for quality improvement and pertinent adjustments to the documents of the youth home. The main resource for the empirical part of the study and following autoevaluation report are mainly Quality criteria of the Czech School Inspectorate in modification for youth homes. KEYWORDS Education, quality criteria of the Czech School Inspectorate, quality management, school educational and accommodation facilities, secondary school, upbringing, youth home