Zobrazit minimální záznam

Teachers' attitude towards implementing school education programme (a primary school in the residential area of Prague as an example)
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorVlková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-12T09:31:34Z
dc.date.available2017-04-12T09:31:34Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17127
dc.description.abstractVe své bakalářské práci na téma Postoje učitelů k zavádění školního vzdělávacího programu pojednávám v teoretické části o některých změnách, které v současné době probíhají v České republice v oblasti vzdělávací soustavy a zamýšlím se nad situací současného základního školství a probíhající školskou reformou. Následně se zabývám osobou učitele, jeho rolí ve společnosti, náročností tohoto povolání a některými problémy učitelské profese. Je nesporné, že bez dobrých učitelů, není možné uskutečnit žádnou reformu související se vzděláváním. Dále se v teoretické části své práce zaměřuji na školu, zejména na její cíle, funkce a poslání. V neposlední řadě se zmiňuji o kurikulu, jeho typech, vývoji a tvorbě. Na závěr se zabývám tematikou postojů, neboť jsou nedílnou součástí vnímání reality každého člověka a spolupodílejí se tak na ochotě uskutečňovat potřebné změny nejen v profesní oblasti. Vzhledem k probíhajícím změnám koncepce vzdělávání v České republice a s nimi související nutnosti zvyšování kvality vzdělávání mě zajímalo, jak tyto změny vnímají učitelé, kterých se tato reforma bezprostředně dotýká. Cílem praktické části mé práce bylo zjistit, jak na sídlištní škole v Praze, kde již několik let učím, učitelé vnímají školskou reformu (a s ní související zavedení školního vzdělávacího programu) a zda podle nich...cs_CZ
dc.description.abstractIn my bachelor's labour themed Teacher's Attitude Towards Implementing School Education Programme I deal, in its theoretical part, with some changes which are proceeding at the education system in The Czech Republic. I take a think of the situation in the contemporary primary school education and actual school reform. Afterwards, I deal with the teacher's personality, his status in the society, heftiness of this profession and also about some of its problems. It's beyond dispute, that without good teachers it's impossible to achieve any kind of reform which is related to education. Subsequently, I concentrate on school, mainly its targets, functions and mission. I also make reference to the curriculum, its types, development and creation. At the end of the theoretical part of this labour I also mention the attitude, which is an indivisible part of the perception of the reality among all the men kind. It takes a part in the willingness to realize required changes, not only in the professional area. Regarding to the actual changes in the education concept in our country and the necessity of the education quality raising, I was anxious to find out, how are these changes perceived by the teachers who are the integral part of the school reform. The target of the practical part of my labour was to find out how,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePostoje učitelů k zavádéní školního vzdělávacího programu (příklad na sídlištní základní škole)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-11
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId61623
dc.title.translatedTeachers' attitude towards implementing school education programme (a primary school in the residential area of Prague as an example)en_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Markéta
dc.identifier.aleph001110769
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své bakalářské práci na téma Postoje učitelů k zavádění školního vzdělávacího programu pojednávám v teoretické části o některých změnách, které v současné době probíhají v České republice v oblasti vzdělávací soustavy a zamýšlím se nad situací současného základního školství a probíhající školskou reformou. Následně se zabývám osobou učitele, jeho rolí ve společnosti, náročností tohoto povolání a některými problémy učitelské profese. Je nesporné, že bez dobrých učitelů, není možné uskutečnit žádnou reformu související se vzděláváním. Dále se v teoretické části své práce zaměřuji na školu, zejména na její cíle, funkce a poslání. V neposlední řadě se zmiňuji o kurikulu, jeho typech, vývoji a tvorbě. Na závěr se zabývám tematikou postojů, neboť jsou nedílnou součástí vnímání reality každého člověka a spolupodílejí se tak na ochotě uskutečňovat potřebné změny nejen v profesní oblasti. Vzhledem k probíhajícím změnám koncepce vzdělávání v České republice a s nimi související nutnosti zvyšování kvality vzdělávání mě zajímalo, jak tyto změny vnímají učitelé, kterých se tato reforma bezprostředně dotýká. Cílem praktické části mé práce bylo zjistit, jak na sídlištní škole v Praze, kde již několik let učím, učitelé vnímají školskou reformu (a s ní související zavedení školního vzdělávacího programu) a zda podle nich...cs_CZ
uk.abstract.enIn my bachelor's labour themed Teacher's Attitude Towards Implementing School Education Programme I deal, in its theoretical part, with some changes which are proceeding at the education system in The Czech Republic. I take a think of the situation in the contemporary primary school education and actual school reform. Afterwards, I deal with the teacher's personality, his status in the society, heftiness of this profession and also about some of its problems. It's beyond dispute, that without good teachers it's impossible to achieve any kind of reform which is related to education. Subsequently, I concentrate on school, mainly its targets, functions and mission. I also make reference to the curriculum, its types, development and creation. At the end of the theoretical part of this labour I also mention the attitude, which is an indivisible part of the perception of the reality among all the men kind. It takes a part in the willingness to realize required changes, not only in the professional area. Regarding to the actual changes in the education concept in our country and the necessity of the education quality raising, I was anxious to find out, how are these changes perceived by the teachers who are the integral part of the school reform. The target of the practical part of my labour was to find out how,...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011107690106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV