Virtualizace prostoru při prodeji bytů na internetu
Space Virtualization in the course of internet sales apartments
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16093Identifikátory
SIS: 60525
Kolekce
- Kvalifikační práce [6555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mucha, Ivan
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
25. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
prostor, virtualizaceKlíčová slova (anglicky)
space, virtualizationCílem této diplomové práce je popsat způsoby zprostředkování zkušenosti s prodávaným prostorem na internetových stránkách developerské společnosti Finep nabízející ke koupi byty v novostavbách v Praze. Autor vychází z teoretických pojetí autorů zabývajících se filosofií médií a snaží se přitom poukázat na nerovnost interakce mezi designéry a uživateli stránek, kdy první strukturují zkušenost druhých. Internetová grafika totiž vytváří virtuální prostor, který si návštěvníci stránek kupují, a zprostředkovává zkušenosti s ním. O prostor jde v dvojím smyslu: stránky prodávají byty (tedy ohraničený prostor) v určitých lokalitách (tedy umístěné v širším prostoru), ale předlohou toho, co vidíme v internetové reklamní prezentaci žádná "realita venku" není a být nemá. To, co se zde virtualizuje, jsou představy, které tvůrci internetové grafiky předpokládají u potenciálních zákazníků a které s ohledem na zamýšlený účinek (prodej) v designu stránek zohledňují. Tento postup je přitom pro uživatele netransparentní.
This master's thesis is concerned with space virtualization in relation to internet apartment sales as represented by the developer company Finep CZ a.s. . Through an analysis of works of the representatives of the philosophy of media it aims to describe the unequal character of the interaction between the web designers and the web users, when the first one, designing virtual spaces, structures the experience of the second, as the designed virtual spaces embody assumed images of what the potentional clients would like rather than the "real" space.