Zobrazit minimální záznam

Space Virtualization in the course of internet sales apartments
dc.contributor.advisorHubík, Stanislav
dc.creatorFarlík, Jan
dc.date.accessioned2020-08-22T07:01:45Z
dc.date.available2020-08-22T07:01:45Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/16093
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je popsat způsoby zprostředkování zkušenosti s prodávaným prostorem na internetových stránkách developerské společnosti Finep nabízející ke koupi byty v novostavbách v Praze. Autor vychází z teoretických pojetí autorů zabývajících se filosofií médií a snaží se přitom poukázat na nerovnost interakce mezi designéry a uživateli stránek, kdy první strukturují zkušenost druhých. Internetová grafika totiž vytváří virtuální prostor, který si návštěvníci stránek kupují, a zprostředkovává zkušenosti s ním. O prostor jde v dvojím smyslu: stránky prodávají byty (tedy ohraničený prostor) v určitých lokalitách (tedy umístěné v širším prostoru), ale předlohou toho, co vidíme v internetové reklamní prezentaci žádná "realita venku" není a být nemá. To, co se zde virtualizuje, jsou představy, které tvůrci internetové grafiky předpokládají u potenciálních zákazníků a které s ohledem na zamýšlený účinek (prodej) v designu stránek zohledňují. Tento postup je přitom pro uživatele netransparentní.cs_CZ
dc.description.abstractThis master's thesis is concerned with space virtualization in relation to internet apartment sales as represented by the developer company Finep CZ a.s. . Through an analysis of works of the representatives of the philosophy of media it aims to describe the unequal character of the interaction between the web designers and the web users, when the first one, designing virtual spaces, structures the experience of the second, as the designed virtual spaces embody assumed images of what the potentional clients would like rather than the "real" space.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectprostorcs_CZ
dc.subjectvirtualizacecs_CZ
dc.subjectspaceen_US
dc.subjectvirtualizationen_US
dc.titleVirtualizace prostoru při prodeji bytů na internetucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-25
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId60525
dc.title.translatedSpace Virtualization in the course of internet sales apartmentsen_US
dc.contributor.refereeMucha, Ivan
dc.identifier.aleph001175286
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je popsat způsoby zprostředkování zkušenosti s prodávaným prostorem na internetových stránkách developerské společnosti Finep nabízející ke koupi byty v novostavbách v Praze. Autor vychází z teoretických pojetí autorů zabývajících se filosofií médií a snaží se přitom poukázat na nerovnost interakce mezi designéry a uživateli stránek, kdy první strukturují zkušenost druhých. Internetová grafika totiž vytváří virtuální prostor, který si návštěvníci stránek kupují, a zprostředkovává zkušenosti s ním. O prostor jde v dvojím smyslu: stránky prodávají byty (tedy ohraničený prostor) v určitých lokalitách (tedy umístěné v širším prostoru), ale předlohou toho, co vidíme v internetové reklamní prezentaci žádná "realita venku" není a být nemá. To, co se zde virtualizuje, jsou představy, které tvůrci internetové grafiky předpokládají u potenciálních zákazníků a které s ohledem na zamýšlený účinek (prodej) v designu stránek zohledňují. Tento postup je přitom pro uživatele netransparentní.cs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis is concerned with space virtualization in relation to internet apartment sales as represented by the developer company Finep CZ a.s. . Through an analysis of works of the representatives of the philosophy of media it aims to describe the unequal character of the interaction between the web designers and the web users, when the first one, designing virtual spaces, structures the experience of the second, as the designed virtual spaces embody assumed images of what the potentional clients would like rather than the "real" space.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011752860106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV