Virtualizace prostoru při prodeji bytů na internetu
Space Virtualization in the course of internet sales apartments
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16093Identifiers
Study Information System: 60525
Collections
- Kvalifikační práce [6375]
Author
Advisor
Referee
Mucha, Ivan
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Electronic Culture and Semiotics
Department
Department of Electronic Culture and Semiotics
Date of defense
25. 6. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
prostor, virtualizaceKeywords (English)
space, virtualizationCílem této diplomové práce je popsat způsoby zprostředkování zkušenosti s prodávaným prostorem na internetových stránkách developerské společnosti Finep nabízející ke koupi byty v novostavbách v Praze. Autor vychází z teoretických pojetí autorů zabývajících se filosofií médií a snaží se přitom poukázat na nerovnost interakce mezi designéry a uživateli stránek, kdy první strukturují zkušenost druhých. Internetová grafika totiž vytváří virtuální prostor, který si návštěvníci stránek kupují, a zprostředkovává zkušenosti s ním. O prostor jde v dvojím smyslu: stránky prodávají byty (tedy ohraničený prostor) v určitých lokalitách (tedy umístěné v širším prostoru), ale předlohou toho, co vidíme v internetové reklamní prezentaci žádná "realita venku" není a být nemá. To, co se zde virtualizuje, jsou představy, které tvůrci internetové grafiky předpokládají u potenciálních zákazníků a které s ohledem na zamýšlený účinek (prodej) v designu stránek zohledňují. Tento postup je přitom pro uživatele netransparentní.
This master's thesis is concerned with space virtualization in relation to internet apartment sales as represented by the developer company Finep CZ a.s. . Through an analysis of works of the representatives of the philosophy of media it aims to describe the unequal character of the interaction between the web designers and the web users, when the first one, designing virtual spaces, structures the experience of the second, as the designed virtual spaces embody assumed images of what the potentional clients would like rather than the "real" space.