Význam pohybových aktivit v životním stylu učitelů
The Importance of Physical Activities in the Life Style of Teachers
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15256Identifiers
Study Information System: 57499
Collections
- Kvalifikační práce [7968]
Author
Advisor
Referee
Kocourek, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Military Physical Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
5. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
SOUHRN Cílem této práce bylo zjistit názory, zájmy a postoje učitelů základních škol ve vybraných městech Středočeského kraje k pohybovým aktivitám a současně zjistit podíl těchto pohybových aktivit na jejich životním stylu. Dílčími úkoly bylo popsat a analyzovat úlohu a roli sportu, TV a ostatních pohybových aktivit v životě učitele, životosprávu a denní režim, včetně příčin souvisejících s případnou obezitou učitelů a frekvencí konkrétní účasti na sportovních, ale i dalších pohybových aktivitách v životním stylu učitelů. Bylo vyplněno 450 dotazníků respondenty- učiteli ZŠ ve Středočeském kraji, v jeho severovýchodní části ve městech Nymburk, Kolín, Poděbrady, Mladá Boleslav, Mělník, Sadská a Český Brod. Výsledky, ke kterým jsme dospěli, potvrdily v podstatě pracovní hypotézu v předpokládaných rozdílech v rámci jednotlivých položek dotazníku.
The aim of this paper was to ascertain the opinions, interests and attitudes of primary school teachers toward physical activities and at the same time to ascertain the proportion of physical activities in their lifestyle. The survey was carried out in selected towns of Stredocesky kraj. Partial objective was to describe and analyse the task and the role of sport, physical education a other physical activities in the life of a teacher, his/her diet, and daily regime. It includes the causes related to eventual obesity of teachers and the frequency of concrete participation in sport and other physical activities in the lifestyle of teachers. Respondents - teaches of primary schools in the north-eastern part of Stredocesky region filled in 450 questionnaires in towns of Nymburk, Kolin, Podebrady, Mlada Boleslav, Melnik, Sadska and Cesky Brod. Results confirmed essentially the work hypotesis of expected differeces in the scope of individual items of questionnaire.