Význam pohybových aktivit v životním stylu učitelů
The Importance of Physical Activities in the Life Style of Teachers
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15256Identifikátory
SIS: 57499
Katalog UK: 990009781220106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [8928]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kocourek, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Vojenská tělovýchova
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
5. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
SOUHRN Cílem této práce bylo zjistit názory, zájmy a postoje učitelů základních škol ve vybraných městech Středočeského kraje k pohybovým aktivitám a současně zjistit podíl těchto pohybových aktivit na jejich životním stylu. Dílčími úkoly bylo popsat a analyzovat úlohu a roli sportu, TV a ostatních pohybových aktivit v životě učitele, životosprávu a denní režim, včetně příčin souvisejících s případnou obezitou učitelů a frekvencí konkrétní účasti na sportovních, ale i dalších pohybových aktivitách v životním stylu učitelů. Bylo vyplněno 450 dotazníků respondenty- učiteli ZŠ ve Středočeském kraji, v jeho severovýchodní části ve městech Nymburk, Kolín, Poděbrady, Mladá Boleslav, Mělník, Sadská a Český Brod. Výsledky, ke kterým jsme dospěli, potvrdily v podstatě pracovní hypotézu v předpokládaných rozdílech v rámci jednotlivých položek dotazníku.
The aim of this paper was to ascertain the opinions, interests and attitudes of primary school teachers toward physical activities and at the same time to ascertain the proportion of physical activities in their lifestyle. The survey was carried out in selected towns of Stredocesky kraj. Partial objective was to describe and analyse the task and the role of sport, physical education a other physical activities in the life of a teacher, his/her diet, and daily regime. It includes the causes related to eventual obesity of teachers and the frequency of concrete participation in sport and other physical activities in the lifestyle of teachers. Respondents - teaches of primary schools in the north-eastern part of Stredocesky region filled in 450 questionnaires in towns of Nymburk, Kolin, Podebrady, Mlada Boleslav, Melnik, Sadska and Cesky Brod. Results confirmed essentially the work hypotesis of expected differeces in the scope of individual items of questionnaire.