Percepce důvěryhodnosti lidského obličeje v závislosti na socioekonomickém statusu: mezikulturní perspektiva
The association between facial perceived trustworthiness and socio-economic status: cross-cultural perspective
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150972Identifikátory
SIS: 210020
Kolekce
- Kvalifikační práce [19109]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Kleisner, Karel
Oponent práce
Fiala, Vojtěch
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Biologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra filosofie a dějin přírodních věd
Datum obhajoby
7. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Během setkání s neznámým člověkem dochází ihned k percepci důvěryhodnosti. Vnímání a budování důvěryhodnosti je klíčové v ekonomických i sociálních vztazích. Tato práce se zabývá vztahem mezi důvěryhodností a socioekonomickým statusem. Během percepce obličejové důvěryhodnosti lidé také hodnotí maskulinní nebo dětské rysy. Tyto obličejové vlastnosti mají vliv na výběr vysoce postavených manažerů společností. Důležitým tématem je atraktivita - ta kromě partnerského výběru ovlivňuje také profesní a akademický úspěch. Část práce se také věnuje mezikulturnímu hledisku, zejména vztahu mezi vnímanou důvěryhodností Afroameričanů a socioekonomickým statusem. Klíčová slova: obličejová percepce, důvěryhodnost, status, mezikulturní perspektiva
When meeting with a stranger, there is an immediate perception of trustworthiness. Perception and trustworthiness building is key in economic and social relations. This thesis deals with the relationship between trustworthiness and socio-economic status. During the perception of facial trustworthiness, people also evaluate masculine or childlike features. These facial characteristics influence the selection of senior company managers. An important topic is attractiveness. In addition to partner selection, it also affects professional and academic success. Part of the paper also deals with the cross-cultural aspect. In particular with the relationship between the perceived trustworthiness of African Americans and the socio-economic status. Keywords: facial perception, trustworthiness, status, cross-cultural perspective