Poznatky o výuce chemie získané v době COVID-19
Insights about Chemistry Education Gained in the Time of COVID-19
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150485Identifikátory
SIS: 231421
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Beneš, Pavel
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
15. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
distanční výuka, výuka chemie, online prostředíKlíčová slova (anglicky)
distance learning, chemistry teaching, online environmentTato bakalářská práce se zabývá tématem distanční výuky a jejím pojetím učiteli chemie v době pandemie COVID-19. V teoretické části je stručně charakterizováno učitelovo pojetí výuky a jeho dílčí složky, distanční forma výuky, její vývoj, principy a efektivita. Následně je pozornost věnována aktuální situaci ohledně distančního vzdělávání během pandemie a konkrétně zaměření na výuku chemie. Pro výuku chemie jakožto předmětu, jehož součástí jsou nejen teoretické, ale i praktické znalosti, představoval přechod na distanční formu velkou výzvu. Každý učitel se jí chopil jinak. Cílem práce je zmapovat a představit přístupy několika učitelů k distanční výuce chemie, podmínky pro distanční výuku, jak na straně učitelů, tak na straně žáků, a zkušenosti s takto pojatou výukou. Výzkumného šetření formou rozhovoru se zúčastnilo 16 respondentů. Otázky se týkaly tří hlavních oblastí, a to technické realizace distanční výuky, pedagogických aspektů ve výuce a vlivu distanční výuky na vzdělávací obsah. Výpovědi byly analyzovány pomocí metody otevřeného kódování. Ze zjištění vyplývá, že na úrovni učitelů i škol bylo přistoupeno k organizaci výuky v distanční podobě různým způsobem. I když distanční forma výuky přinesla řadu komplikací, nabídla učitelům prostor pro změnu v přístupu k jednotlivým aspektům výuky....
This bachelor's thesis deals with the topic of distance learning and its conception by chemistry teachers during the COVID-19 pandemic. The theoretical part briefly characterizes the teacher's concept of teaching and its components, the distance form of teaching, its development, principles and effectiveness. Subsequently, attention is paid to the current situation regarding distance education during a pandemic and there is specific focus on teaching chemistry. The transition to the distance form of education was a great challenge for the teaching of chemistry as a subject, which includes not only theoretical but also practical knowledge. Every teacher took a different approach. The aim of the work is to map and present the approaches of several teachers to distance teaching of chemistry, the conditions for distance teaching, both on the part of teachers and on the part of students, and the experience with teaching concieved in such way. The research survey in the form of an interview was attended by 16 respondents. The questions concerned three main areas, namely the technical implementation of distance learning, pedagogical aspects of teaching and the impact of distance learning on educational content. The statements were analyzed using the open coding method. The findings show that at the level...