Artificial Intelligence for a Castle Conquest Simulation Game
Umělá inteligence pro hru simulující dobývání hradu
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148361Identifiers
Study Information System: 228019
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Neruda, Roman
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming and Software Systems
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
10. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
umělá inteligence|strategické hry|evoluční algoritmy|koevoluce|neuroevoluceKeywords (English)
artificial intelligence|strategy games|evolutionary algorithms|coevolution|neuroevolutionUmělá inteligence představuje široce zkoumaný obor, který významně přispívá k vý- voji nových technologií. Existuje mnoho různých přístupů k implementaci umělé inteli- gence a hry mohou sloužit jako prostředí užitečné pro jejich testování. Tato práce má za cíl vytvořit jednoduchou strategickou hru s rozhraním pro tvorbu umělé inteligence, vytvořeným pro takové testování. Dále pro ilustraci použítí je implementováno několik přístupů, převážně evolučních a následně je ohodnocena jejich efektivita. 1
Artificial intelligence presents a highly researched field with significant contribution to the progress of modern technologies. As there exist numerous distinct approaches to AI implementation, games can be conveniently utilized as environments for their testing. This thesis aims to create a simple strategy game with an AI framework designed for such testing. Furthermore, to illustrate its usage, several of those approaches, mostly evolutionary, are realized together with assessment of their performance. 1