dc.contributor.advisor | Pilát, Martin | |
dc.creator | Suchardová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2022-04-06T11:10:15Z | |
dc.date.available | 2022-04-06T11:10:15Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/148361 | |
dc.description.abstract | Umělá inteligence představuje široce zkoumaný obor, který významně přispívá k vý- voji nových technologií. Existuje mnoho různých přístupů k implementaci umělé inteli- gence a hry mohou sloužit jako prostředí užitečné pro jejich testování. Tato práce má za cíl vytvořit jednoduchou strategickou hru s rozhraním pro tvorbu umělé inteligence, vytvořeným pro takové testování. Dále pro ilustraci použítí je implementováno několik přístupů, převážně evolučních a následně je ohodnocena jejich efektivita. 1 | cs_CZ |
dc.description.abstract | Artificial intelligence presents a highly researched field with significant contribution to the progress of modern technologies. As there exist numerous distinct approaches to AI implementation, games can be conveniently utilized as environments for their testing. This thesis aims to create a simple strategy game with an AI framework designed for such testing. Furthermore, to illustrate its usage, several of those approaches, mostly evolutionary, are realized together with assessment of their performance. 1 | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | artificial intelligence|strategy games|evolutionary algorithms|coevolution|neuroevolution | en_US |
dc.subject | umělá inteligence|strategické hry|evoluční algoritmy|koevoluce|neuroevoluce | cs_CZ |
dc.title | Artificial Intelligence for a Castle Conquest Simulation Game | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-10 | |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 228019 | |
dc.title.translated | Umělá inteligence pro hru simulující dobývání hradu | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Neruda, Roman | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programování a softwarové systémy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming and Software Systems | en_US |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování a softwarové systémy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming and Software Systems | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Umělá inteligence představuje široce zkoumaný obor, který významně přispívá k vý- voji nových technologií. Existuje mnoho různých přístupů k implementaci umělé inteli- gence a hry mohou sloužit jako prostředí užitečné pro jejich testování. Tato práce má za cíl vytvořit jednoduchou strategickou hru s rozhraním pro tvorbu umělé inteligence, vytvořeným pro takové testování. Dále pro ilustraci použítí je implementováno několik přístupů, převážně evolučních a následně je ohodnocena jejich efektivita. 1 | cs_CZ |
uk.abstract.en | Artificial intelligence presents a highly researched field with significant contribution to the progress of modern technologies. As there exist numerous distinct approaches to AI implementation, games can be conveniently utilized as environments for their testing. This thesis aims to create a simple strategy game with an AI framework designed for such testing. Furthermore, to illustrate its usage, several of those approaches, mostly evolutionary, are realized together with assessment of their performance. 1 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |