Psychologické souvislosti edukačního procesu v laboratorních školách
Psychological Context of Education Process in Laboratory Schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/136547Identifikátory
SIS: 225223
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tichotová, Sylvie
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
22. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
laboratorní školy|Dewey|alternativní edukační koncepce|exekutivní funkceKlíčová slova (anglicky)
Laboratory schools|Dewey|Alternative educational conceptions|Executive functionTato práce se snaží o stručné představení alternativního pedagogického přístupu, laboratorních škol, v psychologických souvislostech. Popisuje krátce historii, principy a metody z pohledu psychologie, na kterých byl přístup postaven. Představuje příklady současné praxe analýzou podoby těchto principů a metod v laboratorních školách dneška. Návrh výzkumu se zabývá srovnáním rozvoje exekutivních funkcí a možné souvislosti s druhem vzdělávacího přístupu.
This work tries to introduce an alternative pedagogical approach, laboratory schools, in psychological contexts. It briefly describes the history, principles and methods from psychological perspective on which the approach was based. It presents examples of current practice by analyzing the form of these principles and methods in today's laboratory schools. The research proposal compares the development of executive functions and possible connections with the type of educational approach.