Vnímání platformy TikTok dětmi narozenými mezi léty 2003-2006
Perception of the TikTok platform by children born between 2003-2006
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/126899Identifikátory
SIS: 229387
Kolekce
- Kvalifikační práce [17115]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ježková, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociální sítě, TikTok, reklama na sociálních sítích, adolescenti, dětiKlíčová slova (anglicky)
social media, TikTok, social media advertising, adolescents, childrenTato bakalářská práce se věnuje sociální sítí TikTok a jejímu vnímání dětmi narozenými mezi léty 2003-2006, konkrétně tomu, jakou roli hraje TikTok v jejich životě, jakým způsobem ho využívají a jejich obsahovým preferencím na této platformě. Teoretická část práce popisuje platformu TikTok, její vznik, vývoj, typické uživatele a algoritmus. Dále definuje psychologický profil adolescentů a popisuje jejich chování na sociálních sítích. V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum formou rozhovorů, který zjišťoval, jak respondenti TikTok vnímají a jak ho používají. Mezi respondenty byli zařazeni aktivní uživatelé této sociální sítě. Na závěr dochází k diskuzi výsledků a popsání způsobu, jakým na základě získaných poznatků nejlépe cílit reklamu na TikToku na zkoumanou věkovou skupinu.
This bachelor's thesis deals with the social network TikTok and its perception by children born between 2003 and 2006, specifically what role TikTok plays in their lives, how they use it and their content preferences on this platform. The theoretical part describes the TikTok platform, its origin, development, typical users and algorithm. It also defines psychological profile of adolescents and describes their behavior on social networks. In the practical part, a qualitative research was conducted in a form of interviews, which found out how respondents perceive TikTok and how they use it. The respondents were active users of this social network. Finally, the results are being discused, which is followed by a description of how to successfuly target advertisement on TikTok on researched age group based on the results of the survey.