dc.contributor.advisor | Gulda, Jana | |
dc.creator | Vincourová, Hana | |
dc.date.accessioned | 2021-07-06T10:07:24Z | |
dc.date.available | 2021-07-06T10:07:24Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/126784 | |
dc.description.abstract | Dnešní doba označovaná jako postpravdivá, postfaktická nebo jako doba alternativních faktů, ovlivňuje všechny věkové skupiny, ale problém může znamenat hlavně pro dnešní generaci seniorů, kteří na informační přesycení a využívání nových médií nejsou zvyklí z dob svého mládí a produktivního věku. Tato bakalářská práce se snaží zachytit, jakým způsobem dezinformace v online prostředí ovlivňují politické preference u seniorů a zda se na internetu setkávají s politickými kampaněmi. Dále má práce za cíl vnést do debaty odborný náhled, jak je možné snížit dopad dezinformací na seniory. Hlavní částí této praktické bakalářské práce je audio formát podcast. Vznikl kombinací rozhovorů s několika seniory a se třemi odborníky z různých oborů. Respondenti z řad seniorů v podcastu sdělují své zkušenosti z internetu. Odborníci pak obecněji navazují na problematiku, kterou v rozhovorech zmiňují senioři, a dodávají odborný vhled. Jako experta na mediální gramotnost seniorů jsem zvolila Jaroslava Valůcha, který je koordinátorem mediálně vzdělávacích aktivit organizace Transitions; jako komunikační expert se v podcastu vyjadřuje Jiří Táborský, bývalý novinář a autor knihy V síti dezinformací: proč věříme alternativním faktům; a z pohledu psychologie dodává odborné znalosti PhDr. Romana Mazalová, PhD., která se zabývá... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The current era, often labelled as the post-factual, post-true era or the era of the alternative facts, has impact on all age groups. However, it may occur as a problem predominantly for the generation of current seniors, who weren't used to information overflow and usage of new media from their youth or productive age. This bachelor thesis aims to capture, how the political preferences of the elderly are affected by disinformation in the online environment, and, whether seniors encounter political campaigns there. Further, the thesis has an effort to bring into the debate an expert insight, how possibly mitigate the disinformation effect in the case of seniors. The main part of this practical bachelor thesis is an audio format podcast. It combines interviews with several seniors and with three experts from different areas. Senior respondents share their own experiences from the online environment. The experts then more generally follow up the problematics contained in the seniors' testimonies and add the expertise. I chose Jaroslav Valůch, the media education activities coordinator from the organization Transitions, as an expert from the field of media literacy; former journalist and the author of the publication In the network of disinformation: why we believe in alternative facts Jiří Táborský... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Dezinformace | cs_CZ |
dc.subject | senioři | cs_CZ |
dc.subject | populismus | cs_CZ |
dc.subject | internet | cs_CZ |
dc.subject | online prostředí | cs_CZ |
dc.subject | podcast | cs_CZ |
dc.subject | mediální gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | Disinformation | en_US |
dc.subject | seniors | en_US |
dc.subject | populism | en_US |
dc.subject | internet | en_US |
dc.subject | online environment | en_US |
dc.subject | podcast | en_US |
dc.subject | media literacy | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.title | Populismus a senioři: jak ovlivňuje online prostředí politické smýšlení starší generace | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-06-15 | |
dc.description.department | Department of Journalism | en_US |
dc.description.department | Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 228869 | |
dc.title.translated | Populism and seniors: how the political thinking of the elderly is affected by online environment | en_US |
dc.contributor.referee | Jirků, Jan | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Journalism | en_US |
thesis.degree.discipline | Žurnalistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Journalism | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Žurnalistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Journalism | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Dnešní doba označovaná jako postpravdivá, postfaktická nebo jako doba alternativních faktů, ovlivňuje všechny věkové skupiny, ale problém může znamenat hlavně pro dnešní generaci seniorů, kteří na informační přesycení a využívání nových médií nejsou zvyklí z dob svého mládí a produktivního věku. Tato bakalářská práce se snaží zachytit, jakým způsobem dezinformace v online prostředí ovlivňují politické preference u seniorů a zda se na internetu setkávají s politickými kampaněmi. Dále má práce za cíl vnést do debaty odborný náhled, jak je možné snížit dopad dezinformací na seniory. Hlavní částí této praktické bakalářské práce je audio formát podcast. Vznikl kombinací rozhovorů s několika seniory a se třemi odborníky z různých oborů. Respondenti z řad seniorů v podcastu sdělují své zkušenosti z internetu. Odborníci pak obecněji navazují na problematiku, kterou v rozhovorech zmiňují senioři, a dodávají odborný vhled. Jako experta na mediální gramotnost seniorů jsem zvolila Jaroslava Valůcha, který je koordinátorem mediálně vzdělávacích aktivit organizace Transitions; jako komunikační expert se v podcastu vyjadřuje Jiří Táborský, bývalý novinář a autor knihy V síti dezinformací: proč věříme alternativním faktům; a z pohledu psychologie dodává odborné znalosti PhDr. Romana Mazalová, PhD., která se zabývá... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The current era, often labelled as the post-factual, post-true era or the era of the alternative facts, has impact on all age groups. However, it may occur as a problem predominantly for the generation of current seniors, who weren't used to information overflow and usage of new media from their youth or productive age. This bachelor thesis aims to capture, how the political preferences of the elderly are affected by disinformation in the online environment, and, whether seniors encounter political campaigns there. Further, the thesis has an effort to bring into the debate an expert insight, how possibly mitigate the disinformation effect in the case of seniors. The main part of this practical bachelor thesis is an audio format podcast. It combines interviews with several seniors and with three experts from different areas. Senior respondents share their own experiences from the online environment. The experts then more generally follow up the problematics contained in the seniors' testimonies and add the expertise. I chose Jaroslav Valůch, the media education activities coordinator from the organization Transitions, as an expert from the field of media literacy; former journalist and the author of the publication In the network of disinformation: why we believe in alternative facts Jiří Táborský... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | A | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |