Marketingová komunikace Grand Prix Brno v moderní gymnastice
Marketing communication of the Grand Prix Brno in modern gymnastics
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124333Identifiers
Study Information System: 176847
Collections
- Kvalifikační práce [8840]
Author
Advisor
Referee
Gabrielová, Linda
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 5. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
moderní gymnastika, soutěž, propagace, InstagramKeywords (English)
rhythmic gymnastic, competition, promotion, InstagramNázev: Marketingová komunikace Grand Prix Brno v moderní gymnastice. Cíle: Cílem této bakalářské práce je návrh plánu na zlepšení propagace soutěže Grand Prix Brno v moderní gymnastice, s důrazem na využití sociálních sítí, a to na základě analýzy marketingové komunikace soutěže 2017. Přičemž tento návrh bude detailně ukázán na konkrétním příkladu Instagramu, jakožto aktuálně nejvíce se rozvíjející sociální síti. Metody: Pro zjištění marketingové komunikace soutěže byla v této práci použita metoda analýzy dokumentů. Dále byla využita deskriptivní případová studie, jejímž předmětem se stala marketingová komunikace Grand Prix Brno v moderní gymnastice 2017. Výsledky: V práci byla popsána marketingová komunikace Grand Prix Brno v moderní gymnastice 2017. Bylo zjištěno, že komunikuje převážně skrze media, a to televizi, rozhlas, tisk, venkovní reklamu a internet, která nezahrnují zaměření na cílovou skupinu. Na základě toho byl vytvořen plán pro zviditelnění soutěže na sociální síti Instagram, jako aktuálně nejdynamičtěji se rozvíjející sociální síť. Tento návrh mohou organizátoři využít při realizaci dalšího ročníku Grand Prix Brno 2018. Klíčová slova: moderní gymnastika, soutěž, propagace, Instagram
Title: Marketing communication of Grand Prix Brno in rhythmic gymnastic. Objectives: The objective of this bachelor thesis is to propose a plan to improve the promotion of the Grand Prix Brno competition in rhythmic gymnastic, focusing on the use of social networks, based on the analysis of the marketing communication of the competition 2017. This proposal will be shown in detail on a concrete example of Instagram, as currently the most developing a social network. Methods: In order to determine the marketing communication of the competition, the method of document analysis was used in this work. In addition, a descriptive case study was used, the subject of which was the marketing communication of Grand Prix Brno in rhythmic gymnastic 2017. Results: The marketing communication of the Grand Prix Brno in rhythmic gymnastic 2017 was described. It was found to communicate mainly through the media, namely television, radio, print, outdoor advertising and the Internet, which do not include targeting the target group. Based on this, a plan for promotion of competition was created on the Instagram social network as the most dynamically developing social network. This proposal can be used by the organizers for the next Grand Prix Brno 2018. Keywords: rhythmic gymnastic, competition, promotion, Instagram