Show simple item record

Narrating as a Method for Mediation of the Ten Commandments in the Middle School-age Religious Education
dc.contributor.advisorEliáš, Vojtěch
dc.creatorCarbová, Marie
dc.date.accessioned2017-04-05T10:51:46Z
dc.date.available2017-04-05T10:51:46Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12373
dc.description.abstractSOUHRN Autorka se v práci zabývá teoretickými zásadami pro narativní zprostředkování Desatera dětem středního školního věku. Vedle obecného vývojově psychologického pohledu na rozvoj myšlení v tomto věku, na převažující sociální role v rodině a škole a na vývoj mravního úsudku se věnuje i vývoji náboženského úsudku. Dále představuje literárně teoretický pohled na vyprávění. Hlavní část práce představuje úlohu vyprávění v předávání křesťanské víry a morálky prostřednictvím Desatera a novozákonní etiky. Autorka zde především vysvětluje pojmy "narativní teologie" a "narativní etika". Zvláště se věnuje též didaktickým zásadám pro vyprávění jako metodu výuky. Originálním přínosem práce jsou krátké povídky autorky, které respektují teoretické základy.. Proto je součástí práce i pojednání o snu, který se stal důležitým prvkem povídkových fabulí. V příloze autorka nabízí i konkrétní návrhy didaktického zpracování vlastních povídek.cs_CZ
dc.description.abstractThe Author deals in his work with principles of narrating mediation of the Ten Commanders to the schoolchildren from 8 to 12 years. Besides the common psychological view of development of the thinking in the age, of prevailing social roles in a family and school, she also emphasizes the development of moral judging. She also presents literally and theoretical view of narrating. The main part of the work shows the importance of narrating in passing Christian believe and moral through the Ten Commanders and New Testament ethics . The author mainly explains the concepts of "Narrating theology and "narrating ethics. She especially deals with didactic principles of narrating as a teaching method. The original contribution of the work are short stories written by the author respecting theoretic principals. That is why one part of the work is the elaboration about dreams because they became an important part of the plot of the stories. In the appendix she offers also particular suggestions of didactic using of her stories.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleVyprávění jako metoda pro zprostředkování Desatera v hodinách náboženství dětí středního školního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-11-05
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId15035
dc.title.translatedNarrating as a Method for Mediation of the Ten Commandments in the Middle School-age Religious Educationen_US
dc.contributor.refereeKotas, Jan
dc.identifier.aleph000889950
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSOUHRN Autorka se v práci zabývá teoretickými zásadami pro narativní zprostředkování Desatera dětem středního školního věku. Vedle obecného vývojově psychologického pohledu na rozvoj myšlení v tomto věku, na převažující sociální role v rodině a škole a na vývoj mravního úsudku se věnuje i vývoji náboženského úsudku. Dále představuje literárně teoretický pohled na vyprávění. Hlavní část práce představuje úlohu vyprávění v předávání křesťanské víry a morálky prostřednictvím Desatera a novozákonní etiky. Autorka zde především vysvětluje pojmy "narativní teologie" a "narativní etika". Zvláště se věnuje též didaktickým zásadám pro vyprávění jako metodu výuky. Originálním přínosem práce jsou krátké povídky autorky, které respektují teoretické základy.. Proto je součástí práce i pojednání o snu, který se stal důležitým prvkem povídkových fabulí. V příloze autorka nabízí i konkrétní návrhy didaktického zpracování vlastních povídek.cs_CZ
uk.abstract.enThe Author deals in his work with principles of narrating mediation of the Ten Commanders to the schoolchildren from 8 to 12 years. Besides the common psychological view of development of the thinking in the age, of prevailing social roles in a family and school, she also emphasizes the development of moral judging. She also presents literally and theoretical view of narrating. The main part of the work shows the importance of narrating in passing Christian believe and moral through the Ten Commanders and New Testament ethics . The author mainly explains the concepts of "Narrating theology and "narrating ethics. She especially deals with didactic principles of narrating as a teaching method. The original contribution of the work are short stories written by the author respecting theoretic principals. That is why one part of the work is the elaboration about dreams because they became an important part of the plot of the stories. In the appendix she offers also particular suggestions of didactic using of her stories.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV