Zobrazit minimální záznam

A parent and his/her child under 10y in relation to new technologies
dc.contributor.advisorSlussareff, Michaela
dc.creatorMyšák, Tomáš
dc.date.accessioned2020-10-16T10:03:58Z
dc.date.available2020-10-16T10:03:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121991
dc.description.abstractThe aim of the work is to find out what effect the use of new technologies has on children and their parents. Based on an analysis of the level of information literacy of parents and their level of education regarding child safety, to offer an insight into various parental strategies and technological facilities. The theoretical part of the thesis briefly introduces the issue based on the study of available professional resources and offers their critical reflection. Practical qualitative research part of the work will be realized by interviews and questionnaires on the level of social isolation of children. Examples of intended research questions: How are current parents educated and, if at all, educating their children on information technology and security? At what age do they allow their children to use their own mobile devices? Do they control their actions on the Internet? Do they use security programs? For what purpose do their children use tablets or smartphones? From what age do they allow their children to use social networks? How much time do children spend with new technologies a day and use them most at home, at school or in a circle of friends? Do they have any hobbies? What do they do in their spare time? Do they have any regular extracurricular activity?en_US
dc.description.abstractCílem práce je zjistit, jaký vliv má používání nových technologií na děti a jejich rodiče. Na základě analýzy stupně informační gramotnosti rodičů a míry jejich edukace ohledně bezpečnosti směrem k dětem, nabídnout pohled na různé rodičovské strategie a technologickou vybavenost. Teoretická část práce stručně představí problematiku na základě studia dostupných odborných zdrojů a nabídne jejich kritickou reflexi. Praktická kvalitativní výzkumná část práce bude realizována pomocí rozhovorů a dotazníků na míru sociální izolace dětí. Příklady zamýšlených výzkumných otázek: Jak jsou současní rodiče informačně vzdělaní a jak (pokud vůbec) vzdělávají své děti ohledně informačních technologií a bezpečnosti? V jakém věku umožňují svým dětem používat vlastní mobilní zařízení? Kontrolují jejich počínání na internetu? Používají bezpečnostní programy? K jakému účelu jejich děti využívají tablety či chytré telefony? Od jakého věku dovolují svým dětem využívat sociální sítě? Kolik času denně tráví děti s novými technologiemi a používají je nejvíce doma, ve škole či v kruhu kamarádů? Mají nějaké koníčky? Co dělají ve svém volném čase? Mají nějakou pravidelnou mimoškolní aktivitu?cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectTechnology|media|child|parents|information|literacy|education|safety|onlineen_US
dc.subjectTechnologie|média|dítě|rodiče|informace|gramotnost|edukace|bezpečí|onlinecs_CZ
dc.titleRodič a jeho dítě do 10 let ve vztahu k novým technologiímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-02
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId198759
dc.title.translatedA parent and his/her child under 10y in relation to new technologiesen_US
dc.contributor.refereeOrt Feyglová, Sandra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem práce je zjistit, jaký vliv má používání nových technologií na děti a jejich rodiče. Na základě analýzy stupně informační gramotnosti rodičů a míry jejich edukace ohledně bezpečnosti směrem k dětem, nabídnout pohled na různé rodičovské strategie a technologickou vybavenost. Teoretická část práce stručně představí problematiku na základě studia dostupných odborných zdrojů a nabídne jejich kritickou reflexi. Praktická kvalitativní výzkumná část práce bude realizována pomocí rozhovorů a dotazníků na míru sociální izolace dětí. Příklady zamýšlených výzkumných otázek: Jak jsou současní rodiče informačně vzdělaní a jak (pokud vůbec) vzdělávají své děti ohledně informačních technologií a bezpečnosti? V jakém věku umožňují svým dětem používat vlastní mobilní zařízení? Kontrolují jejich počínání na internetu? Používají bezpečnostní programy? K jakému účelu jejich děti využívají tablety či chytré telefony? Od jakého věku dovolují svým dětem využívat sociální sítě? Kolik času denně tráví děti s novými technologiemi a používají je nejvíce doma, ve škole či v kruhu kamarádů? Mají nějaké koníčky? Co dělají ve svém volném čase? Mají nějakou pravidelnou mimoškolní aktivitu?cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the work is to find out what effect the use of new technologies has on children and their parents. Based on an analysis of the level of information literacy of parents and their level of education regarding child safety, to offer an insight into various parental strategies and technological facilities. The theoretical part of the thesis briefly introduces the issue based on the study of available professional resources and offers their critical reflection. Practical qualitative research part of the work will be realized by interviews and questionnaires on the level of social isolation of children. Examples of intended research questions: How are current parents educated and, if at all, educating their children on information technology and security? At what age do they allow their children to use their own mobile devices? Do they control their actions on the Internet? Do they use security programs? For what purpose do their children use tablets or smartphones? From what age do they allow their children to use social networks? How much time do children spend with new technologies a day and use them most at home, at school or in a circle of friends? Do they have any hobbies? What do they do in their spare time? Do they have any regular extracurricular activity?en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV