Zobrazit minimální záznam

Revolution on stage. Images of anticolonial insurrection and its reflexion in the DRAMAS of Kateb Yacine, Bernard Dadié and Aimé Césaire
dc.contributor.advisorŠarše, Vojtěch
dc.creatorNeřold, Kryštof
dc.date.accessioned2020-10-14T10:12:58Z
dc.date.available2020-10-14T10:12:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121851
dc.description.abstractThis thesis analyses and compares the representation of revolution and post-revolutionary development in three plays from important Francophone authors. The revolution is understood here as a general idea of individual and social emancipation, which might be in conflict with the specific reality being fulfilled. The selected authors represented important personalities of the anti-colonial movement, and the theme of defiance, revolution, and fight for freedom was thus almost inevitable for them. However, each play offers specific perspectives on the desired social change. It is not just a matter of focusing on different phase of the fight against colonialism, which is linked to the date of creation of the works. Each of the authors deliberately transfers revolutionary ideas in a distinctive manner, each showing the struggle for freedom in a different light. This work examines by what means the plays are related to the common motive of the revolution.en_US
dc.description.abstractPráce analyzuje a komparuje obraz revoluce a porevolučního vývoje v konkrétních dílech tří významných frankofonních autorů. Revoluce je zde chápána jako obecná idea individuální a společenské emancipace, která může být v rozporu s konkrétní naplňovanou realitou. Vybraní autoři představovali důležité osobnosti antikoloniálního hnutí a téma vzdoru, revoluce a dobytí svobody tak pro ně bylo takřka nevyhnutelné. Jednotlivé divadelní hry však nabízí specifické pohledy na kýženou společenskou změnu. Nejde jen o soustředění se na jinou etapu boje proti kolonialismu, které souvisí s rozdílným datem vzniku děl. Každý z autorů záměrně revoluční myšlenky jinak zpracovává, každý ukazuje boj za svobodu v jiném světle. Práce zkoumá, jakými prostředky se divadelní hry ke společnému motivu revoluce vztahují.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectanticolonialism|postcolonial reality|revolution|engaged art|Africa|Maghreb|Francophone literaturesen_US
dc.subjectantikolonialismus|postkoloniální realita|revoluce|angažované umění|Afrika|Maghreb|frankofonní literaturycs_CZ
dc.titleRevoluce na jevišti. Obrazy antikoloniálního povstání a jeho reflexe v dramatech Kateba Yacina, Bernarda Dadiého a Aimého Césairacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-09
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId222535
dc.title.translatedRevolution on stage. Images of anticolonial insurrection and its reflexion in the DRAMAS of Kateb Yacine, Bernard Dadié and Aimé Césaireen_US
dc.contributor.refereeJanišová, Míla
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrancouzská filologie - Historiecs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studies - Historyen_US
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzská filologie - Historiecs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studies - Historyen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce analyzuje a komparuje obraz revoluce a porevolučního vývoje v konkrétních dílech tří významných frankofonních autorů. Revoluce je zde chápána jako obecná idea individuální a společenské emancipace, která může být v rozporu s konkrétní naplňovanou realitou. Vybraní autoři představovali důležité osobnosti antikoloniálního hnutí a téma vzdoru, revoluce a dobytí svobody tak pro ně bylo takřka nevyhnutelné. Jednotlivé divadelní hry však nabízí specifické pohledy na kýženou společenskou změnu. Nejde jen o soustředění se na jinou etapu boje proti kolonialismu, které souvisí s rozdílným datem vzniku děl. Každý z autorů záměrně revoluční myšlenky jinak zpracovává, každý ukazuje boj za svobodu v jiném světle. Práce zkoumá, jakými prostředky se divadelní hry ke společnému motivu revoluce vztahují.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis analyses and compares the representation of revolution and post-revolutionary development in three plays from important Francophone authors. The revolution is understood here as a general idea of individual and social emancipation, which might be in conflict with the specific reality being fulfilled. The selected authors represented important personalities of the anti-colonial movement, and the theme of defiance, revolution, and fight for freedom was thus almost inevitable for them. However, each play offers specific perspectives on the desired social change. It is not just a matter of focusing on different phase of the fight against colonialism, which is linked to the date of creation of the works. Each of the authors deliberately transfers revolutionary ideas in a distinctive manner, each showing the struggle for freedom in a different light. This work examines by what means the plays are related to the common motive of the revolution.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV