Transport infrastructure and its impact on the economic growth in the EU
Dopravní infrastruktura a její vliv na ekonomický růst v EU
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120782Identifikátory
SIS: 214165
Kolekce
- Kvalifikační práce [17877]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cahlík, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
9. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
dopravní infrastruktura, ekonomický růst, produkční funkce, Varšavská smlouva, železnice, silnice, kapitálKlíčová slova (anglicky)
transport infrastructure, economic growth, production, function, Warsaw pact, railway, roads, capitalHlavním cílem této práce je určit jestli existuje vztah mezi dopravní infrastruk- turou a ekonomickým růstem. Toto téma bylo diskutováno v mnoha studiích, ale žádná relevantní studie nerozlišovala mezi rozdílem dopadu u státu pod his- torickým vlivem Sovětského svazu. K ověření dopadu byla analyzována data délky silnic, dálnic a železnic na obyvatele pro 27 států Evropské Unie pro roky 1995 až 2017 s ohledem na historický vliv Varšavské smlouvy u jednotlivých států. Práce pro analýzu používá produkční funkci a výsledky ukazují pozitivní vliv dálnic a železnic na růst HDP na obyvatele. Klíčová slova dopravní infrastruktura, ekonomický růst, produkční funkce, Varšavská smlouva, železnice, silnice, kapitál Název práce Dopravní infrastruktura a její dopad na ekonomický růst v EU
The main objective of this thesis is to determine whether a relationship exists between transport infrastructure and economic growth. This topic has been discussed by many studies, however no relevant study has measured the dif- ference in impact between countries under the historic influence of the Soviet Union. A dataset of 27 EU member states for the period 1995 to 2007 for the length of roads, motorways and railways per capita was analyzed based on their historic membership in the Warsaw pact treaty. A production function approach was applied and the results show positive impact of motorways and railways on the growth of GDP per capita. Keywords transport infrastructure, economic growth, pro- duction function, Warsaw pact, railway, roads, capital Title Transport infrastructure and its impact on the economic growth in the EU