Show simple item record

Dopravní infrastruktura a její vliv na ekonomický růst v EU
dc.contributor.advisorPleticha, Petr
dc.creatorPeterka, Adam
dc.date.accessioned2020-09-30T10:02:08Z
dc.date.available2020-09-30T10:02:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/120782
dc.description.abstractHlavním cílem této práce je určit jestli existuje vztah mezi dopravní infrastruk- turou a ekonomickým růstem. Toto téma bylo diskutováno v mnoha studiích, ale žádná relevantní studie nerozlišovala mezi rozdílem dopadu u státu pod his- torickým vlivem Sovětského svazu. K ověření dopadu byla analyzována data délky silnic, dálnic a železnic na obyvatele pro 27 států Evropské Unie pro roky 1995 až 2017 s ohledem na historický vliv Varšavské smlouvy u jednotlivých států. Práce pro analýzu používá produkční funkci a výsledky ukazují pozitivní vliv dálnic a železnic na růst HDP na obyvatele. Klíčová slova dopravní infrastruktura, ekonomický růst, produkční funkce, Varšavská smlouva, železnice, silnice, kapitál Název práce Dopravní infrastruktura a její dopad na ekonomický růst v EUcs_CZ
dc.description.abstractThe main objective of this thesis is to determine whether a relationship exists between transport infrastructure and economic growth. This topic has been discussed by many studies, however no relevant study has measured the dif- ference in impact between countries under the historic influence of the Soviet Union. A dataset of 27 EU member states for the period 1995 to 2007 for the length of roads, motorways and railways per capita was analyzed based on their historic membership in the Warsaw pact treaty. A production function approach was applied and the results show positive impact of motorways and railways on the growth of GDP per capita. Keywords transport infrastructure, economic growth, pro- duction function, Warsaw pact, railway, roads, capital Title Transport infrastructure and its impact on the economic growth in the EUen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectdopravní infrastrukturacs_CZ
dc.subjectekonomický růstcs_CZ
dc.subjectprodukční funkcecs_CZ
dc.subjectVaršavská smlouvacs_CZ
dc.subjectželeznicecs_CZ
dc.subjectsilnicecs_CZ
dc.subjectkapitálcs_CZ
dc.subjecttransport infrastructureen_US
dc.subjecteconomic growthen_US
dc.subjectproductionen_US
dc.subjectfunctionen_US
dc.subjectWarsaw pacten_US
dc.subjectrailwayen_US
dc.subjectroadsen_US
dc.subjectcapitalen_US
dc.titleTransport infrastructure and its impact on the economic growth in the EUen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-09
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId214165
dc.title.translatedDopravní infrastruktura a její vliv na ekonomický růst v EUcs_CZ
dc.contributor.refereeCahlík, Tomáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním cílem této práce je určit jestli existuje vztah mezi dopravní infrastruk- turou a ekonomickým růstem. Toto téma bylo diskutováno v mnoha studiích, ale žádná relevantní studie nerozlišovala mezi rozdílem dopadu u státu pod his- torickým vlivem Sovětského svazu. K ověření dopadu byla analyzována data délky silnic, dálnic a železnic na obyvatele pro 27 států Evropské Unie pro roky 1995 až 2017 s ohledem na historický vliv Varšavské smlouvy u jednotlivých států. Práce pro analýzu používá produkční funkci a výsledky ukazují pozitivní vliv dálnic a železnic na růst HDP na obyvatele. Klíčová slova dopravní infrastruktura, ekonomický růst, produkční funkce, Varšavská smlouva, železnice, silnice, kapitál Název práce Dopravní infrastruktura a její dopad na ekonomický růst v EUcs_CZ
uk.abstract.enThe main objective of this thesis is to determine whether a relationship exists between transport infrastructure and economic growth. This topic has been discussed by many studies, however no relevant study has measured the dif- ference in impact between countries under the historic influence of the Soviet Union. A dataset of 27 EU member states for the period 1995 to 2007 for the length of roads, motorways and railways per capita was analyzed based on their historic membership in the Warsaw pact treaty. A production function approach was applied and the results show positive impact of motorways and railways on the growth of GDP per capita. Keywords transport infrastructure, economic growth, pro- duction function, Warsaw pact, railway, roads, capital Title Transport infrastructure and its impact on the economic growth in the EUen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV