Výzkum kvality služeb vybraného fitness centra
Research of service quality of selected fitness center
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120397Identifiers
Study Information System: 221440
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Consultant
Ruda, Tomáš
Referee
Janák, Vladimír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
sport, fitness, služby, marketingový mix, kvalita, SERVQUALKeywords (English)
sport, fitness, services, marketing mix, quality, SERVQUALNázev: Výzkum kvality služeb vybraného fitness centra Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je identifikovat problematické oblasti poskytovaných služeb vybraného fitness centra a formulovat konkrétní návrhy a doporučení pro vedení organizace vedoucích ke zlepšení zákaznických služeb. Metody: Pro výzkum kvality služeb ve vybraném fitness centru bylo využito modifikovaného SERVQUAL dotazníku pro sportovní služby v České republice. Tento dotazník porovnává očekávanou kvalitu služeb ve vynikajícím fitness centru se skutečně vnímanou kvalitou služeb ve vybraném fitness centru. Sběr dat probíhal v období od února 2020 do března 2020. . Výsledky: Na základě analýzy kvality služeb se jeví nabízená kvalita služeb fitness centra na vcelku vysoké úrovni. Výzkum však objevil i určité nedostatky u jednotlivých indikátorů a objevil prostor pro zlepšení. Dle zjištěných nedostatků bylo fitness centru navrženy doporučení a další kroky, které by měly přispět k ještě kvalitnějším službám. Klíčová slova: sport, fitness, služby, marketingový mix, kvalita, SERVQUAL
Title: Research of service quality of selected fitness center Objectives: The main goal of this thesis is to identify the problematic areas of services provided by the selected fitness center and define specific proposals and recommendations for the management of the organization leading to the improvement of customer service. Methods: Research service quality of selected fitness center was used the modificated SERVQUAL questionnaire for sport services in Czech republic. This questionnaire compares the expected quality of services in an excellent fitness center to the actually perceived service quality in the selected club. The data collection took place in the period from February 2020 to March 2020. Results: Based on the analysis of the service quality, it seems that the offered quality of fitness centre services is at a relatively high level. However, the research also identified some shortcomings in the individual indicators and found room for improvement. According to the identified shortcomings, recommendations and other steps were proposed to the fitness centre, which should contribute to even better services. Keywords: sport, fitness, services, marketing mix, quality, SERVQUAL