Reprezentace úspěchu v českých televizních seriálech po roce 1989
Representation of the succes in czech television serials after 1989
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119015Identifikátory
SIS: 215303
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednařík, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
30. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
fenomén úspěchu, obraz mediální reprezentace, české seriály, televizní studiaKlíčová slova (anglicky)
success as a social phenomenon, media representation, Czech serials, television studiesDiplomová práce Mediální reprezentace úspěchu v českých seriálech po roce 1989 zkoumá na šesti českých televizních seriálech, jak je nám skrze tyto mediální výstupy prezentován úspěch. Mediální obrazy jsou důležitým zdrojem poznání naší současné společnosti. Samotný úspěch je jevem, se kterým jsme konfrontováni v každodenním životě. Ve velké míře tato zkušenost probíhá právě skrze média. Účelem práce je rozpoznat, které klíčové jevy společensky uznávaných hodnot se objevily ve vybraných seriálech (Konec velkých prázdnin, Život na zámku, Ranč U Zelené sedmi, Reportérka, Semestr a Terapie). Pomocí pozorování je možné tyto jevy rozklíčovat a stanovit, které obrazy úspěchu byly zobrazeny nejvíce, které naopak nejméně a na koho se váží. Díky tomu můžeme posoudit, zdali tyto mediální reprezentace úspěchu jsou ve shodě s naším vlastním hodnocením tohoto pojmu. Rozpoznatelnost těchto jevů a jejich interpretace je totiž parametrem velice individuálním a jejich pozorování podléhá stereotypizaci. Závěr práce ukáže, jaký je vývoj reprezentace úspěchu v českých seriálech v čase a jaký obraz současné společnosti jejich interpretace vytváří.
Diploma theses "Medial representations of success in Czech series after 1989" is researching, how is through six Czech television series presented the success. Medial images are an important source of knowledge of our current society. Success itself is a phenomenon we are facing daily in our lives. A large part of this experience is made through the media. The purpose of this work is to identify, which key phenomena of society distinguished values has been viewed in selected series (Konec velkých prázdnin, Život na zámku, Ranč U Zelené sedmi, Reportérka, Semestr and Terapie). Through the observations we are able to describe which images were mostly displayed, which at least and with who it has been connected. Thanks to this, we can review whether these medial representations of success are indulgent with their own evaluation of this concept. The recognizability of these phenomena and its interpretation is considered as a parameter of an individual personalities and their observation is being the typical subject of stereotyping. The conclusion of the thesis shows what is the development of representation of success in the Czech series and which picture of the current society has been created by these interpretations.