Babiš vs. Bakala. Komparace mediálního obrazu Zdeňka Bakaly v denících MF Dnes, Hospodářské noviny a Právo
Babiš vs. Bakala. Comparison of the Media Image of Zdeněk Bakala in the MF Dnes, Hospodářské noviny and Právo Dailies
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119002Identifikátory
SIS: 203970
Kolekce
- Kvalifikační práce [17877]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lütke Notarp, Ulrike
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
30. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Zdeněk Bakala, Andrej Babiš, Hospodářské noviny, MF Dnes, vlastnictví médií, budování mediálního obrazu, kvantitativní obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
Zdenek Bakala, Andrej Babis, Hospodarske noviny, MF Dnes, media ownership, media image building, quantitative content analysisHlavním cílem této práce je analýza mediálního obrazu vlivného českého podnikatele Zdeňka Bakaly, který je zároveň majitelem společnosti Economia vydávající Hospodářské noviny. Bakala je jedním z úzké skupiny tuzemských miliardářů, kteří za poslední dekádu zcela převzali kontrolu nad nejvýznamnějšími mediálními domy a tím i všemi celostátními deníky. Zařadit mezi ně lze i politika Andreje Babiše, jehož příchod na mediální trh po akvizici skupiny Mafra byl nevýznamnějším momentem pro vzestup tzv. oligarchizace tuzemských médií. Změny ve vlastnictví českých médií vyvolaly podezření, že si tito novodobí mediální magnáti pořídili média s cílem hájit své ekonomické a politické zájmy. Obavy panují hlavně z důvodu, že by mohli ovlivňovat obsah médií a tím narušit redakční svobodu a ohrozit tak i fungování celého mediálního systému. Svou mocí nad médii mohou působit na veřejné mínění, které média z velké části formují. Tato práce proto ověřuje, zda vlastníci svého vlivu v médiích využívají. Důkazem pro to bude analýza mediálního obrazu Zdeňka Bakaly. Předmětem zkoumání bude nejprve způsob, jakým o něm informovaly jeho vlastní Hospodářské noviny a určit, jak se jeho mediální obraz liší ve srovnání s jinými deníky. Dále výzkum zjišťuje, jestli o Bakalovi referoval deník MF Dnes pod více či méně přímou...
The main goal of this thesis is to analyze the media image of the influential Czech businessman Zdenek Bakala who is also the owner of the company Economia, publisher of Hospodarske noviny. Bakala is a member of a small group of Czech billionaires who have completely taken control over the most important media groups and thus all national dailies over the last decade. Politician Andrej Babis is also concidered as one of them. His entry into the media market after the acquisition of the Mafra was the most significant moment for the rise of the so-called oligarchization of domestic media. Czech media ownership changes have raised suspicions that these modern media magnates have acquired the media in order to defend their economic and political interests. There are concerns mainly because they could influence the content of the media and thus disrupt editorial freedom and jeopardize the functioning of the entire media system. They can also use their media power to influence public opinion, which is largely shaped by the media. This thesis will therefore want to verify whether the owners use their influence in their media. This assumption will be demonstrated on the analysis of Zdenek Bakala's media image. Firstly, the research examines the way his own Hospodarske noviny informed about him and finds...