Show simple item record

Babiš vs. Bakala. Comparison of the Media Image of Zdeněk Bakala in the MF Dnes, Hospodářské noviny and Právo Dailies
dc.contributor.advisorMiessler, Jan
dc.creatorTrojanová, Tereza
dc.date.accessioned2020-07-21T09:46:59Z
dc.date.available2020-07-21T09:46:59Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119002
dc.description.abstractThe main goal of this thesis is to analyze the media image of the influential Czech businessman Zdenek Bakala who is also the owner of the company Economia, publisher of Hospodarske noviny. Bakala is a member of a small group of Czech billionaires who have completely taken control over the most important media groups and thus all national dailies over the last decade. Politician Andrej Babis is also concidered as one of them. His entry into the media market after the acquisition of the Mafra was the most significant moment for the rise of the so-called oligarchization of domestic media. Czech media ownership changes have raised suspicions that these modern media magnates have acquired the media in order to defend their economic and political interests. There are concerns mainly because they could influence the content of the media and thus disrupt editorial freedom and jeopardize the functioning of the entire media system. They can also use their media power to influence public opinion, which is largely shaped by the media. This thesis will therefore want to verify whether the owners use their influence in their media. This assumption will be demonstrated on the analysis of Zdenek Bakala's media image. Firstly, the research examines the way his own Hospodarske noviny informed about him and finds...en_US
dc.description.abstractHlavním cílem této práce je analýza mediálního obrazu vlivného českého podnikatele Zdeňka Bakaly, který je zároveň majitelem společnosti Economia vydávající Hospodářské noviny. Bakala je jedním z úzké skupiny tuzemských miliardářů, kteří za poslední dekádu zcela převzali kontrolu nad nejvýznamnějšími mediálními domy a tím i všemi celostátními deníky. Zařadit mezi ně lze i politika Andreje Babiše, jehož příchod na mediální trh po akvizici skupiny Mafra byl nevýznamnějším momentem pro vzestup tzv. oligarchizace tuzemských médií. Změny ve vlastnictví českých médií vyvolaly podezření, že si tito novodobí mediální magnáti pořídili média s cílem hájit své ekonomické a politické zájmy. Obavy panují hlavně z důvodu, že by mohli ovlivňovat obsah médií a tím narušit redakční svobodu a ohrozit tak i fungování celého mediálního systému. Svou mocí nad médii mohou působit na veřejné mínění, které média z velké části formují. Tato práce proto ověřuje, zda vlastníci svého vlivu v médiích využívají. Důkazem pro to bude analýza mediálního obrazu Zdeňka Bakaly. Předmětem zkoumání bude nejprve způsob, jakým o něm informovaly jeho vlastní Hospodářské noviny a určit, jak se jeho mediální obraz liší ve srovnání s jinými deníky. Dále výzkum zjišťuje, jestli o Bakalovi referoval deník MF Dnes pod více či méně přímou...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectZdenek Bakalaen_US
dc.subjectAndrej Babisen_US
dc.subjectHospodarske novinyen_US
dc.subjectMF Dnesen_US
dc.subjectmedia ownershipen_US
dc.subjectmedia image buildingen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectZdeněk Bakalacs_CZ
dc.subjectAndrej Babišcs_CZ
dc.subjectHospodářské novinycs_CZ
dc.subjectMF Dnescs_CZ
dc.subjectvlastnictví médiícs_CZ
dc.subjectbudování mediálního obrazucs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.titleBabiš vs. Bakala. Komparace mediálního obrazu Zdeňka Bakaly v denících MF Dnes, Hospodářské noviny a Právocs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-30
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId203970
dc.title.translatedBabiš vs. Bakala. Comparison of the Media Image of Zdeněk Bakala in the MF Dnes, Hospodářské noviny and Právo Dailiesen_US
dc.contributor.refereeLütke Notarp, Ulrike
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním cílem této práce je analýza mediálního obrazu vlivného českého podnikatele Zdeňka Bakaly, který je zároveň majitelem společnosti Economia vydávající Hospodářské noviny. Bakala je jedním z úzké skupiny tuzemských miliardářů, kteří za poslední dekádu zcela převzali kontrolu nad nejvýznamnějšími mediálními domy a tím i všemi celostátními deníky. Zařadit mezi ně lze i politika Andreje Babiše, jehož příchod na mediální trh po akvizici skupiny Mafra byl nevýznamnějším momentem pro vzestup tzv. oligarchizace tuzemských médií. Změny ve vlastnictví českých médií vyvolaly podezření, že si tito novodobí mediální magnáti pořídili média s cílem hájit své ekonomické a politické zájmy. Obavy panují hlavně z důvodu, že by mohli ovlivňovat obsah médií a tím narušit redakční svobodu a ohrozit tak i fungování celého mediálního systému. Svou mocí nad médii mohou působit na veřejné mínění, které média z velké části formují. Tato práce proto ověřuje, zda vlastníci svého vlivu v médiích využívají. Důkazem pro to bude analýza mediálního obrazu Zdeňka Bakaly. Předmětem zkoumání bude nejprve způsob, jakým o něm informovaly jeho vlastní Hospodářské noviny a určit, jak se jeho mediální obraz liší ve srovnání s jinými deníky. Dále výzkum zjišťuje, jestli o Bakalovi referoval deník MF Dnes pod více či méně přímou...cs_CZ
uk.abstract.enThe main goal of this thesis is to analyze the media image of the influential Czech businessman Zdenek Bakala who is also the owner of the company Economia, publisher of Hospodarske noviny. Bakala is a member of a small group of Czech billionaires who have completely taken control over the most important media groups and thus all national dailies over the last decade. Politician Andrej Babis is also concidered as one of them. His entry into the media market after the acquisition of the Mafra was the most significant moment for the rise of the so-called oligarchization of domestic media. Czech media ownership changes have raised suspicions that these modern media magnates have acquired the media in order to defend their economic and political interests. There are concerns mainly because they could influence the content of the media and thus disrupt editorial freedom and jeopardize the functioning of the entire media system. They can also use their media power to influence public opinion, which is largely shaped by the media. This thesis will therefore want to verify whether the owners use their influence in their media. This assumption will be demonstrated on the analysis of Zdenek Bakala's media image. Firstly, the research examines the way his own Hospodarske noviny informed about him and finds...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV