Kouzlo a moc červených rtěnek. Jak ovlivňují naše vnímání a komunikaci s okolím?
The magic and power of red lipsticks. How do they affect our perception and communication with our surroundings
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118968Identifiers
Study Information System: 215292
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Štoll, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
29. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Barvy, červená, červené rtěnky, vnímání krásy, atraktivita, komunikace, krása, sociální sítě, mezilidská komunikaceKeywords (English)
Colors, red, red lipsticks, perception of beauty, attractiveness, communication, beauty, social media, human-to-human communicationTato diplomová práce Kouzlo a moc červených rtěnek představuje teoreticko-empirickou analýzu, která se zabývá tím, jak červené rtěnky ovlivňují naše vnímání a jak jejich prostřednictvím komunikujeme s naším okolím. Práce vychází ze základního předpokladu, a to, že červená rtěnka je velice výrazným komunikačním prostředkem, který je schopen s naším okolím za nás komunikovat zcela jinak než jiné barvy či barevné odstíny. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda se náš výše stanovený předpoklad shoduje s realitou. Stěžejními se pro tuto práci staly i další výzkumné otázky, jako například: Jak ženy prostřednictvím červené barvy (rtěnky) komunikují se svým okolím? Co od těchto komunikačních prostředků očekávají? Jak se cítí, když těmito komunikačními prostředky komunikují (když nosí červenou rtěnku)? Jak ženy vnímají reakce na tento druh komunikace? Jaké jsou tyto reakce (ze strany žen i mužů)? Diplomová práce tak také vychází z výzkumů, které na poli krásy, lidské atraktivity či vnímání červené barvy již byly uskutečněny a představuje nejrůznější teorie zabývající se právě lidskou zdobností, ale i historickým vývojem kosmetiky a vývojem vnímání krásy jako takové. Kromě toho je v první části práce věnován prostor i mediálním obsahům a tomu, jak média, konkrétně sociální sítě a další platformy,...
This master thesis The magic and power of red lipsticks represents theoretical-empirical analysis that argues how red lipsticks influence our perception and how we communicate through them with our surrounding. The thesis stems from the basic assumption that red lipstick is truly important and bold communication mean that is able to talk to our surrounding in a completely different ways than other colors or color shades. The aim of the thesis was to find out whether the aforementioned assumption matches the reality. Key questions for this master thesis were as follows: How do women communicate with their surrounding through red color (red lipstick)? What do they expect from these communication means? How do they feel when they communicate through these means (when they wear red lipstick)? How to they perceive reactions for this mean of communication? What are these reactions like (men- and women- wise)? The master thesis is based on researches from the field of beauty, human attractiveness or perception of red color that have already been done and it presents several different theories about human beautification as well as cosmetics evolution and evolution of perception of beauty itself. Except these, the thesis focuses on media content and the ways in which media, mainly social media and other...